Permalänk
Medlem

Värdera min pc!

Funderar på om jag ska sälja datorn och övergå till konsoll helt, men först skulle det vara trevligt att veta vilket pris man får för min burk så man vet om det är värt det.

Iaf i burken har jag

GPU: Asus RTX 2070 Super (1 Månad)

CPU: Intel i5 8600k(ej överklockad) + Fractal Design Celsius S24 240mm (2 år)

Mobo: Asus z370p (2år)

Ram: 16 gb. (3år)

Corsair 750w (1månad)

SSD m2 160 gb + 1tb sata HDD 5600 rpm (3år)

Chassie: Corsair Crystal 570X RGB Tempered Glass (1år)

Bildskärm: Samsung 27" Curved gamingskärm C27JG50 (1månad)

Säljs det bäst i delar eller brukar det vara lätt att sälja en hel setup?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför du vill övergå till konsoll?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Viking

@Mattias10: Aa, och särskilt när lite är nyköpt

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Får jag fråga varför du vill övergå till konsoll?

Skrivet av Donnerstal:

@Mattias10: Aa, och särskilt när lite är nyköpt

Kan känna lätt stress och ångest över min pc. Inte att den kostar mycket, det har jag inga problem med. Vill tyvärr helst inte skriva om vad som oroar mig öppet för alla.

Men jag kommer nog kanske ändå behålla min dator, men skulle någon komma och säga "Här du får så här mycket här och nu" och hämtar allt så skulle jag nog inte tacka nej.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Lägg ut för 10 lax på blocket för hela kitet se om nån nappar. Om inte sänk en tusing.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Lägg ut för 10 lax på blocket för hela kitet se om nån nappar. Om inte sänk en tusing.

Skickades från m.sweclockers.com

OK! Var ungefär där jag hade tänkt, men är det värt att sälja för 10k?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Beror på om du tror du kommer behöva en dator igen. Inget fel på datorn enligt mig. Det blir inte mer värt av att bara stå.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Beror på om du tror du kommer behöva en dator igen. Inget fel på datorn enligt mig. Det blir inte mer värt av att bara stå.

Det har du helt rätt i. Ju mer jag drar ut på det desto mindre värde. Kanske ska ta mig en rejäl funderare på om jag ska vara kvar på pc eller sälja den.

Visa signatur

Punch a fish make a wish