Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Rösta om SweClockers jullogga 2019

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Rösta om SweClockers jullogga 2019

Lägg din röst på det bidrag du anser ska få äran att pryda SweClockers i jul. Omröstningen pågår fram till den 8 december 2019 klockan 23:59.59. Observera att man måste använda röstningsknapparna som finns längst ner i det här inlägget. Det räcker inte att enbart skriva ett eget inlägg i tråden.

Finalister

1 (nedan)

2 (nedan)

3 (nedan)

4 (nedan)

5 (nedan)

Antagligen är det väl bara jag som saknar bakgrunden från 2010 som användes t.o.m. 2017, men den finns i alla fall också här om någon vill ha lite nostalgikänsla.

1 (nedan)

2 (nedan)

3 (nedan)

4 (nedan)

5 (nedan)

Dold text

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Kul med genomgående hög kvalitet och också väldigt olika teman/stilar på bidragen

Edit: Also, borde inte omröstningen länkas på framsidan kanske?

Intel i7 9700K - Radeon VII - Custom Loop - Samsung S34E790C UW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Mitt bidrag
(Har gjort alla 3D modeller själv)

Logo:

Preview:

Making-of:

"Easter Eggs":

1# På CRT skärmen: hur sweclockers såg ut för typ 20 år sedan (år 2000)

#2 Gamla fredagspanelens maskot.

3#...

Dold text

EVGA Classified SR2 | 48GB 1600Mhz | 2st xeon x5650 4 Ghz 24 trådar | 19TB
Till salu just nu^^ Annons länk under:
https://www.sweclockers.com/marknad/177751-evga-classified-sr...
Galleri: http://www.sweclockers.com/galleri/6978-evga-classified-sr2-x...
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Web:www.patan77.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Patan77:

Mitt bidrag

Logo:
http://www.patan77.com/download/sweclockers_jullogga_2019.png

Preview:
http://www.patan77.com/download/sweclockers_jullogga_2019_preview_.png

Making-of:
http://www.patan77.com/download/sweclockers_jullogga_2019_makingof_.png

"Easter Eggs":

1# På CRT skärmen: hur sweclockers såg ut för typ 20 år sedan (år 2000)
http://www.patan77.com/download/sweclockers_2000.png

#2 Gamla fredagspanelens maskot.
http://www.patan77.com/download/benett_2011.PNG

3#...

Dold text

Är det inte lite sent att lämna in bidrag nu?

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Mar 2002

Tror också att det är försent men om inte så tycker jag lätt att Patan77's bidrag är bäst!

Dator: Dell Latitude arbetsdator ;)
Kameror: GoPro Hero6, GoPro Hero 3+ Black och Sony DSC-WX350

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Cenorida:

Är det inte lite sent att lämna in bidrag nu?

Skrivet av simlazer:

Tror också att det är försent men om inte så tycker jag lätt att Patan77's bidrag är bäst!

Tack

Jag har redan lämnat in mitt bidrag tidigare igår (20:59) innan tävlings "deadlinen (21:00)" var slut men p.g.a att mitt bidrag inte hade transparent bakgrund vid inlämning (vilket jag fixa 20 min senare) så valde de att diskvalificera mitt bidrag, så tänkte att jag re-postar det här så att folk kan åtminstone se det annars känns det som lite bort kastad tid.

EVGA Classified SR2 | 48GB 1600Mhz | 2st xeon x5650 4 Ghz 24 trådar | 19TB
Till salu just nu^^ Annons länk under:
https://www.sweclockers.com/marknad/177751-evga-classified-sr...
Galleri: http://www.sweclockers.com/galleri/6978-evga-classified-sr2-x...
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Web:www.patan77.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Patan77:

Tack

Jag har redan lämnat in mitt bidrag tidigare igår (20:59) innan tävlings "deadlinen (21:00)" var slut men p.g.a att mitt bidrag inte hade transparent bakgrund vid inlämning (vilket jag fixa 20 senare) så valde de att diskvalificera mitt bidrag, så tänkte att jag re-postar det här så att folk kan åtminstone se det annars känns det som lite bort kastad tid.

Samma här. Satte bakgrunden i samma kulör som befintlig bakgrund i början och ändra till transparent efter deadline.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006

Bidrag 4, en bock som inte brinner är ingen julbock.

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Bidrag 1 kommer vinna :)!

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ EVGA GQ 650W ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Oj, svårt som vanligt...gillar att alla bidrag såg väldigt olika ut ändå. Inte bestämt mig än, ska känna lite på't innan jag röstar

Skickades från m.sweclockers.com

| AMD Ryzen 7 3800X | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Palit GTX 1080ti | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout |

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av BooliBoo:

Bidrag 4, en bock som inte brinner är ingen julbock.

Kommentaren räckte för att veta att även du bor i Gävle

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Röstade #5, gillade den subtila tonen. Ibland är lite mindre mer.

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | 13TB Lagring| Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av Jacob:

Kommentaren räckte för att veta att även du bor i Gävle

Japp så nu väntar man på Julens största högtid igen, frågan är när den kommer bara? 😉

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av Patan77:

Tack

Jag har redan lämnat in mitt bidrag tidigare igår (20:59) innan tävlings "deadlinen (21:00)" var slut men p.g.a att mitt bidrag inte hade transparent bakgrund vid inlämning (vilket jag fixa 20 senare) så valde de att diskvalificera mitt bidrag, så tänkte att jag re-postar det här så att folk kan åtminstone se det annars känns det som lite bort kastad tid.

Ditt var riktigt snyggt, hade fått min röst!

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730. Säljes 2gb corsair 800mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av BooliBoo:

Japp så nu väntar man på Julens största högtid igen, frågan är när den kommer bara? 😉

Ni har ju lämnat oss i resten av Sverige besvikna de senaste åren! Jag känner att ni, som ansvarsfulla Sweclockare belägna strategiskt till rent geografiskt, får se till att styra upp det här i år.

Bock-bål är ju fasen en viktigare tradition än Kalle klockan tre! 😶

---

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Bara ett bidrag sticker inte ut på ett obekvämt sätt, självklar röst på den.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av BooliBoo:

Skrivet av Gorian:

Ni har ju lämnat oss i resten av Sverige besvikna de senaste åren! Jag känner att ni, som ansvarsfulla Sweclockare belägna strategiskt till rent geografiskt, får se till att styra upp det här i år.

Bockjäveln är ju så hårt bevakad numera.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Jacob:

Är du en sån där som sänker svårighetsgraden när det tar emot lite?
Knepet är att byta taktik om allt annat inte går vägen
Sen kanske jag ska förtydliga att jag inte uppmanar till brott, men som nämndes ovan, det är ju lite av en tradition kan jag tycka..

Vad gör de med bocken om den inte brinner? För inte sparas den till nästa år eller?

FD Define R5 White :: Asus Prime Z370-A :: Intel Core i7 8700K @ 4,5GHz :: Noctua NH-D15 :: Corsair 16GB DDR4 3200 MHz LPX :: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold :: MSI GTX 1080Ti Gaming X Trio :: Samsung 860 EVO 250GB & 500GB :: Creative Sound BlasterX AE-5 ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

@50Spaenn: Den visas upp för resten av världen. Ett sätt att håna svenskarnas misslyckande!
https://www.arbetarbladet.se/artikel/gavlebocken-tar-baten-ti...

---

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Albert:

Lägg din röst på det bidrag du anser ska få äran att pryda SweClockers i jul. Omröstningen pågår fram till den 8 december 2019 klockan 23.59.59. Observera att man måste använda röstningsknapparna som finns längst ner i det här inlägget. Det räcker inte att enbart skriva ett eget inlägg i tråden.

Skrivet av Patan77:

Mitt bidrag
3#...
[/spoiler]

Trevliga bidrag som alltid och självklart lagt en röst redan! Men nu kommer den här men...
Det finns några som ändå lagt ner lite tid utöver dessa bidrag (ink mitt på ca 6-7 timmar och Patan77 vill jag inte veta ). Kan ni inte lägga till under ”röst delen” eller en alternativa tråd där andra bidrag ligger med motivering till varför de inte kom med?

Vore bra att få lite feedback om man nu vill delta fler gånger

CPU i7 8700k 4,50 ghz, CPU Kyl Be quiet! Shadow Rock 2 Ram 16 gb vengeance Chassi Fractal R3 SSD Samsung SSD 520 series - 500gb Hårddiskar 5 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar Nätagg 650 w +50 goldGPU Geforce MSI 1060 6 gb.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av 50Spaenn:

Är du en sån där som sänker svårighetsgraden när det tar emot lite?
Knepet är att byta taktik om allt annat inte går vägen
Sen kanske jag ska förtydliga att jag inte uppmanar till brott, men som nämndes ovan, det är ju lite av en tradition kan jag tycka..

Vad gör de med bocken om den inte brinner? För inte sparas den till nästa år eller?

Något år monterade de ned bocken och skeppade den till Kina. Vad som hänt andra gånger minns jag inte så här på rak arm.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Peterpanik:

Trevliga bidrag som alltid och självklart lagt en röst redan! Men nu kommer den här men...
Det finns några som ändå lagt ner lite tid utöver dessa bidrag (ink mitt på ca 6-7 timmar och Patan77 vill jag inte veta ). Kan ni inte lägga till under ”röst delen” eller en alternativa tråd där andra bidrag ligger med motivering till varför de inte kom med?

En hel tråd vore kanske att ta i, men självklart kan jag ge dig lite feedback här. Ditt bidrag var #18184543. Eftersom du inte gjorde bakgrunden transparent, blev kanterna väldigt skarpa. Det gjorde tyvärr att den inte riktigt smälte in på webbplatsen. Dessutom hade du ändrat teckensnittet på texten "20 år". Det var tillåtet att ändra färgen på den texten, men inte teckensnittet.

Det är alltid tråkigt när vi inte kan godkänna bidrag. Jag brukar försöka ge löpande feedback i tråden där bidragen lämnades, men konstaterar att jag inte kommenterade ditt andra inlägg efter att du hade gjort vissa ändringar. Det borde jag förstås ha gjort.

Tycker du för övrigt att det finns något i tävlingsinstruktionerna som till kommande år kunde göras tydligare eller annorlunda? Även vi uppskattar naturligtvis feedback.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2008

Lite OT, men när koras vinnaren i julkalender lucka 4?

Intel NUC :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2002

Jättefina allihopa. Blir svårt att rösta. Men jag lutar mot ettan. Den kändes "juligt"

Dator : Gigabyte GA-Z87X-D3H - Intel Core i5-4670K - 16GB 1600Mhz Corsair XMS - Samsung 840 Evo Basic 250Gb - Powercolor Radeon HD 7970 OC - Corsair HX 620W - Corsair Obsidian Series 550D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Patan77:

Tack

Jag har redan lämnat in mitt bidrag tidigare igår (20:59) innan tävlings "deadlinen (21:00)" var slut men p.g.a att mitt bidrag inte hade transparent bakgrund vid inlämning (vilket jag fixa 20 min senare) så valde de att diskvalificera mitt bidrag, så tänkte att jag re-postar det här så att folk kan åtminstone se det annars känns det som lite bort kastad tid.

Du fuckade i alla fall inte upp lika mycket som jag gjorde som inte kunde läsa reglerna om att arbetsprocessen skulle vara med Snyggt bidrag du fick till i alla fall

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 32 GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Peterpanik:

Tar också gärna feedback. Fina bidrag inte bestämt mig riktigt än vilken som får min röst.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Kaptenbeaver:

Tar också gärna feedback.

Om du menar att du vill ha feedback rörande varför ditt bidrag inte gick vidare till omröstningen, kan jag bekräfta att det berodde på att du ändrade till transparent bakgrund först efter kl. 20.00.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Albert:

Om du menar att du vill ha feedback rörande varför ditt bidrag inte gick vidare till omröstningen, kan jag bekräfta att det berodde på att du ändrade till transparent bakgrund först efter kl. 20.00.

Okej, sparade det som en transparent png först och fyllde ut alla pixlar som uppgiften krävde. Gjorde bakgrunden i mitt bidrag i samma färg som befintligt logga så det hade fungerat ändå och sett likadant ut om jag inte hade ändrat mitt bidrag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Albert:

En hel tråd vore kanske att ta i, men självklart kan jag ge dig lite feedback här. Ditt bidrag var #18184543. Eftersom du inte gjorde bakgrunden transparent, blev kanterna väldigt skarpa. Det gjorde tyvärr att den inte riktigt smälte in på webbplatsen. Dessutom hade du ändrat teckensnittet på texten "20 år". Det var tillåtet att ändra färgen på den texten, men inte teckensnittet.

Det är alltid tråkigt när vi inte kan godkänna bidrag. Jag brukar försöka ge löpande feedback i tråden där bidragen lämnades, men konstaterar att jag inte kommenterade ditt andra inlägg efter att du hade gjort vissa ändringar. Det borde jag förstås ha gjort.

Tycker du för övrigt att det finns något i tävlingsinstruktionerna som till kommande år kunde göras tydligare eller annorlunda? Även vi uppskattar naturligtvis feedback.

Nej! Haha den missade jag helt med 20 år texten... Tack då vet jag tills nästa gång! och transparent bakgrunden var en chansning från min sida.

Självklart måste ni kunna sätta krav på oss som medlemmar eftersom ni trots allt gör så mycket för oss alla. Med allt från tävlingar till höger och vänster. Vrider upp och ner på alla komponenter som finns där ute för att ge oss allt från prestandaindex till bästa upplösning. vilket nog inte bara jag uppskattar!

För ”övrigt” tycker jag att det är bra instruktioner från eran sida så det hade jag inga problem med så. Det enda jag kan lägga till är väl om just som du skrev att någon (hos er blir tilldelad en tråd och har hand om den tills tävlingen är klar) kan ge feedback direkt i tråden till folk som laddar upp saker! Uppskattas om man nu ändå tar sig tid

God jul på er så ses vi i nästa tävling! Skam den som ger sig!

Skrivet av Kaptenbeaver:

Tar också gärna feedback. Fina bidrag inte bestämt mig riktigt än vilken som får min röst.

Bra kämpat!

CPU i7 8700k 4,50 ghz, CPU Kyl Be quiet! Shadow Rock 2 Ram 16 gb vengeance Chassi Fractal R3 SSD Samsung SSD 520 series - 500gb Hårddiskar 5 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar Nätagg 650 w +50 goldGPU Geforce MSI 1060 6 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av Gorian:

Skrivet av Jacob:

Men tillsammans är vi starka. Men först måste vi på sweclockers bestämma ett datum som vi satsar pengar på. Sen får vi i samlad grupp gå dit med pilbågar och rada upp oss. Sen tänder vi våra eldpilar och avfyrar för kommer det 20 pilar och 3 träffar så vet de inte vems pil som träffade vilket gör att vi blir fria. Sen är det väl mindre bra att skjuta pilbåge mitt i stan men ska bocken brinna så ska den.