Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Någon som har problem med Ubuntu 20.04?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2019

Någon som har problem med Ubuntu 20.04?

Det är rätt stora problem att få igång Ubuntu 20.04, jag får igång systemet men efter en stund så låser sig hela systemet, någon annan som testat det, såklart är det tidigt men ändå. Ubuntu 18.04 var inte lika svår!! Ska testa igen , får jag inte igång det kommer jag att vänta ett tag för att fortsätta sen!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Tramp:

Det är rätt stora problem att få igång Ubuntu 20.04, jag får igång systemet men efter en stund så låser sig hela systemet, någon annan som testat det, såklart är det tidigt men ändå. Ubuntu 18.04 var inte lika svår!! Ska testa igen , får jag inte igång det kommer jag att vänta ett tag för att fortsätta sen!!

Ubuntu 20.04 väntas släppas 2020-04-23 (https://www.omgubuntu.co.uk/2019/10/ubuntu-20-04-release-feat...). Var har du hittat en iso?

GNU/Linux

Blog
YouTube

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Jag hade problem med tidigare Ubuntu som hängde sig. Jag körde under virtualbox. Problemet löstes med att köra fsck på Ubuntus filsystem.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av GLaDER:

Ubuntu 20.04 väntas släppas 2020-04-23 (https://www.omgubuntu.co.uk/2019/10/ubuntu-20-04-release-feat...). Var har du hittat en iso?

Daily build finns här -> http://cdimage.ubuntu.com/daily-live/current/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
utanförstan
Registrerad
Feb 2008

Ja
Inst o omstart gick bra samt uppdatering. Pillade runt lite här och var. Stängde av startade igen o när skrivbordet skulle komma igång blev det svart skärm istället.
Har gjort om inst flera ggr med samma resultat.
Väntar nog ett tag till innan nytt försök.
1804 var som du skriver stabilare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av jaqx:

Ja
Inst o omstart gick bra samt uppdatering. Pillade runt lite här och var. Stängde av startade igen o när skrivbordet skulle komma igång blev det svart skärm istället.
Har gjort om inst flera ggr med samma resultat.
Väntar nog ett tag till innan nytt försök.
1804 var som du skriver stabilare.

Varför vänta sig något annat?

AMD Ryzen 5 2600X, Asus ROG Strix B350-I, 16GB Corsair Vengeance LP 2400MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
utanförstan
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av saturday_sun:

Varför vänta sig något annat?

Jaadu, varför inte?
Man testar och lämnar feedback till utvecklarna. Konstigare än så är det inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av jaqx:

Jaadu, varför inte?
Man testar och lämnar feedback till utvecklarna. Konstigare än så är det inte.

Du menar att 18.04 var stabilare i testfasen?

AMD Ryzen 5 2600X, Asus ROG Strix B350-I, 16GB Corsair Vengeance LP 2400MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
utanförstan
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av saturday_sun:

Du menar att 18.04 var stabilare i testfasen?

Jepp... Så var det för mej.