Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Philips Hue och Osarm utomhusplugg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2019

Philips Hue och Osarm utomhusplugg

Jag har måna Hue lampor inomhus och även några utomhusspotar. Köpte också en ljusslinga för utomhusbruk. Senaste inköpet är Osrams utomhusplugg. Jag har kopplat den till Hue-bryggan konfigurerat så att den ska tändas när solen går ned men den funkar bara ibland. Vad jag förstått är att Zigbee-enheterna kommunicerar sinsemellan men gäller det för alla enheter? Min utomhusljusslinga är nämligen inte långt ifrån Osrampluggen. Ljusslingan funkar alltid men inte Osarmpluggen. Tänker mig att slingan är bara typ 5-6m från Osrampluggen.

Trädvy Permalänk
Bosmang kapawu 👔
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Det ska fungera så länge enheterna sitter mot samma hub. Sedan är Zigbee en lite rörig standard, där det i praktiken kan strula när olika tillverkare blandas. Osram ska dock bygga nätverk ganska bra med Hue.

Jag skulle låta det gå några dagar till och se om det reparerar sig. Zigbee ska på egen hand laga och förändra nätverket. Ger det sig inte, testa rycka ur utomhuspluggen några timmar och stoppa in den igen.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 7 - i5-1035G4 - 8 GB DDR4
▪ Konsol -> Nintendo Switch Lite