rt-ac86u iptv trådlöst tivobox med trådlös USB brygga (ComHem)

Permalänk
Medlem

rt-ac86u iptv trådlöst tivobox med trådlös USB brygga (ComHem)

Har en Asus rt-ac86u router som är ihopkopplad till min fiberswitch (Inteno). På övervåningen har jag tivoboxen kopplad till tv:n samt har nyligen fått en tivo usb brygga med trådlös anslutning.

Jag vill kunna få asus routern att skicka IPTV trådlöst till boxen. Tivo boxen är ansluten till nätet får ipadress,dns etc.. ser programtitlar etc men får ingen bild endast "felmeddelande V52". Läst en del på nätet att man skall aktivera IPTV i routern och man får då välja lan 4 tex men vill att den ska skicka ut detta trådlöst.

Hur skall jag gåtillväga?

Den trådlösa bryggan fungerar säkert med comhems egna router men den vill jag inte använda. Den trådlösa bryggan är ju gjord specifikt för tivoboxen.

Permalänk
Medlem

Usb-bryggan är avsedd för kunder som har Tivo via koax/3 hål i väggen. Och då enbart för att man ska kunna få internet trådlöst till Tivo, det behövs fortfarande en antennkabel.

För att du ska få både tv-signal och internet trådlöst till Tivo förutsätter det att du har 1, Tivo bokat som en fiber-tjänst hos Com Hem och 2, rätt utrustning. Dvs deras Tivo-bryggor, en sändare som kopplas till Inteno och en mottagare som kopplas till TiVo-boxen.

USB-bryggan kommer INTE att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com