Permalänk
Medlem

Tips louqe ghost 1 bygge

Hej

Äger en MSI nightblade x2 254EU med
- Mini-itx moderkort (b1061)
- i7-6700k
- 256GB SSD, 32 GB ram
- Vattenkyld processor (Astec 550LC)
- MSI 1080 Armor OC)

Tänker köpa Ghost 1 med tophat L samt corsair SF600 PSU.

Tanken är sen att flytta över moderkort + RAM + vattenkylning (radiator i tophat) + grafikkort till ghosten.

Tror ni detta kommer funka? Det problemet jag själv ser är att moderkortet verkar låst (tror inte jag kan undervolta eller sänka frekvensen på CPU).

MVH Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Hej

Äger en MSI nightblade x2 254EU med
- Mini-itx moderkort (b1061)
- i7-6700k
- 256GB SSD, 32 GB ram
- Vattenkyld processor (Astec 550LC)
- MSI 1080 Armor OC)

Tänker köpa Ghost 1 med tophat L samt corsair SF600 PSU.

Tanken är sen att flytta över moderkort + RAM + vattenkylning (radiator i tophat) + grafikkort till ghosten.

Tror ni detta kommer funka? Det problemet jag själv ser är att moderkortet verkar låst (tror inte jag kan undervolta eller sänka frekvensen på CPU).

MVH Erik

Har du kollat bredden på grafikkortet. Har för mig att msis armor serie är ganska breda. Nu ska du iofs använda en top hat så det kanske går ändå med lite kreativ kabel dragning.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

@kribol01: Jag tror att det är en miniversion 279x140x37 så det borde väl funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

@kribol01: Jag tror att det är en miniversion 279x140x37 så det borde väl funka?

4mm till godo upp till plattan för radiatorn. Det räcker inte för kontakten från nätaggregatet.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

@kribol01: finns det inget sätt att komma runt det? Byta ut kontakte? Modda plattan till radiatorn?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av kribol01:

Har du kollat bredden på grafikkortet. Har för mig att msis armor serie är ganska breda. Nu ska du iofs använda en top hat så det kanske går ändå med lite kreativ kabel dragning.

Jag gick på denna nit. MSI RTX 2060 Armor får typ inte plats i Ghost S1 utan top hat. Själva kortet får plats, men det går då inte att få plats med en vanlig PCIe-strömkabel och samtidigt stänga taket. Det går nog med en särskild vinklad variant som jag sett finns.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

@kribol01: finns det inget sätt att komma runt det? Byta ut kontakte? Modda plattan till radiatorn?

Skrivet av Alling:

Jag gick på denna nit. MSI RTX 2060 Armor får typ inte plats i Ghost S1 utan top hat. Själva kortet får plats, men det går då inte att få plats med en vanlig PCIe-strömkabel och samtidigt stänga taket. Det går nog med en särskild vinklad variant som jag sett finns.

Som @Allinhg skriver så finns det lågprofils adaptrar som är kontakter lödda på ett kretskort. Blir 90 grader utan att bygga mer än några millimeter på höjden. Vet dock inte hur man får tag på en sån.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |