Sony xf9005 PRO Settings och homekit stöd?

Permalänk
Medlem

Sony xf9005 PRO Settings och homekit stöd?

Hej, undrar hur man aktiverar PRO settings på nämnda tv och kommer denna tv få homekit uppdateringen? Den är ju ändå en ””High end” tv
Tack för svar

Permalänk
Medlem

Vad är det för PRO settings du menar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Vad är det för PRO settings du menar?
Du ska kunna aktivera PRO settings så du kan ändra lite mer än vad du kan nu. Jag kom åt de innan android 8.0 men inte efter..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@brag93:

TVn har ett gammalt chipp i jämförelse med 2019 modellerna som ska få uppdateringen med HomeKit och Airplay. Det kommer därför inte att komma till de äldre. En Apple TV är däremot ett givet val

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

De har jag redan självklart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PRO mode i android 7. För att aktivera det där så skulle du trycka en knapp kombination på fjärrkontrollen men de funkar inte på android 8 och jag hittar de inte i menyerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@brag93: Vet inte om det hjälper i detta fall, men två extra Pro-settings på modellerna med nya SoC (som XF9005 dock saknar) kom med "Calman for Bravia"-appen. Jag är dock inte säker på om de kom innan eller efter jag försökte kommunicera med TV:n via Calman.