Permalänk
Medlem

Ryzen 3800x överklockning, diskussion!

Håller på att leka en del med överklock på min 3800x med Asus x570 mobo. Jag vill gärna höra lite erfaraneheter av alla er som och kör liknande/samma setup. Vad får ni ut från eran 3800x och vilken volt ni använder, inställningar i bios. Jag har t.ex stresstestat min i 4.40Ghz med 1.225-1.250v med hjälp av aida64 i någon timma och de verkar stabilt. Även testat 4.6Ghz med 1.35v och kommer in i Windows, men har inte stresstestat de ännu.

Dikutera gärna 😃

Permalänk
Vila i frid

Någon diskussion i ämnet behöver väl inte diskuteras. Det lilla jag provade med på min 3700x gjorde att jag lade ned det hela - alldeles för jobbigt. Överklockningen gav höjd prestanda på enstaka cores men i slutänden var det tempen som begränsade när man plågade alla kärnor. "Mycket skrik för lite ull som bondmoran sade när hon klippte grisen". Vill du klocka, köp en 9900k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Någon diskussion i ämnet behöver väl inte diskuteras. Det lilla jag provade med på min 3700x gjorde att jag lade ned det hela - alldeles för jobbigt. Överklockningen gav höjd prestanda på enstaka cores men i slutänden var det tempen som begränsade när man plågade alla kärnor. "Mycket skrik för lite ull som bondmoran sade när hon klippte grisen". Vill du klocka, köp en 9900k.

Vill inte ge mina pengar till ett företag som har omotiverat höga priser för samma prestanda som ett annat 😉

Jag kan tillägga att jag har Custom loop, så kylning finns utan skrik 😂

Skickades från m.sweclockers.com