Black Mesa i öppen beta – spela uppfräschat Half-Life från början till slut

Permalänk
Medlem

Wow 2020 ser ju ut att bli bästa året på länge! Först HL: Alyx i VR och nu Black Mesa färdigt och ser snyggt ut?! Hyyyyyyyyyype! Nu får man ju på allvar sätta igång och bygga ihop en dator!

Permalänk
Medlem

Kanske man ska testa, spelade aldrig ettan när det begav sig. Har bara spelat tvåan på Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Va i hel*ete!!

Jag som precis gjort klart i saken att inte installera Windows alls när jag bygger upp nya datorn, efter att ha tvekat i flera år...

Skrivet av Emrik:

Installera inte windows!
Steam play dxvk <3

Ursäkta att jag är trög, men vad är det ni syftar på? Black Mesa är ju som bekant native Linux-spel och jag har själv spelat igenom hela betan i ren Linuxversion fram till Xen tar sin början, men antar att ni menar något annat?

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Ngn som vet om denna beta kommer gå att köra på en Macbook Pro I5 med Intel Iris 1536 MB i OsX?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Ursäkta att jag är trög, men vad är det ni syftar på? Black Mesa är ju som bekant native Linux-spel och jag har själv spelat igenom hela betan i ren Linuxversion fram till Xen tar sin början, men antar att ni menar något annat?

Ah!

Jag bara utgick från att det endast fanns till windows då det såg så ut på hens post
Gjorde ingen vidare grävande journalistik.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Ursäkta att jag är trög, men vad är det ni syftar på? Black Mesa är ju som bekant native Linux-spel och jag har själv spelat igenom hela betan i ren Linuxversion fram till Xen tar sin början, men antar att ni menar något annat?

Det är bara jag som bevisligen inte hade koll på läget, spelet finns till min stora stora glädje även till Linux.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem