Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakjan:

Min cpu har 8 kärnor men ska jag bara ta upp alla 8 cpu kärnor i MSI afterburner? För att se om det är nån kärna som ligger på 100%? Asså kan en CPU bottlenecka en gpu även om CPU användning vid cpun ligger på 20-30%? kan cpun bottlenecka gpu om bara en eller två kärnor ligger på 100%? Min gpu användning ligger som sagt på avg 40-60% men den kan gå upp till 99% även om min cpu ligger på 20-30% om min cpu bottleneckar min gpu borde la aldrig gpu gå upp så högt som 99%?

Min cpu har 8 kärnor men ska jag bara ta upp alla 8 cpu kärnor i MSI afterburner? För att se om det är nån kärna som ligger på 100%?
Ja.

Asså kan en CPU bottlenecka en gpu även om CPU användning vid cpun ligger på 20-30%? kan cpun bottlenecka gpu om bara en eller två kärnor ligger på 100%?
Ja. Det har du redan fått berättat för dig.

Min gpu användning ligger som sagt på avg 40-60% men den kan gå upp till 99% även om min cpu ligger på 20-30% om min cpu bottleneckar min gpu borde la aldrig gpu gå upp så högt som 99%?
Det kan vara en mer krävande del i spelet på grafikkortet just då eller en mindre krävande del för CPUn.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.