Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

SweClockers 20-årslogotyp pyntad till jul

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

SweClockers 20-årslogotyp pyntad till jul

Efter votering bland medlemmarna står det klart att medlemmen Urge får den stora äran att sprida julglädje på SweClockers.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
UX-ninja 🖍️
Vendela Wijk
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2018

Stort grattis alla vinnare

Tänkte passa på att också öppna för feedback på jultävlingen i allmänhet. Vi vill gärna behålla traditionen men också se till att tävlingen förnyas och fortsätter att vara ett härligt tillskott på SweClockers i juletider.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Gurt:

Stort grattis alla vinnare

Tänkte passa på att också öppna för feedback på jultävlingen i allmänhet. Vi vill gärna behålla traditionen men också se till att tävlingen förnyas och fortsätter att vara ett härligt tillskott på SweClockers i juletider.

Kommer personligen troligtvis aldrig delta, då jag inte skulle ha någon realistisk chans mot de mästerverk som brukar vinna, men blir lika varm i nördhjärtat varje gång årets jullogga dyker upp på sajten. Så fortsätt med det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Trevligt! Go jul på er alla!

Hmm orkar man gräva fram julavataren måntro

▩ Monitor: ASUS 27" ROG Swift @ 1440p / 165Hz ▩ CPU: Intel i9-9900KS @ 5Ghz ▩ GPU: ASUS 2080 Ti STRIX OC @ 140Mhz+ core / 1000Mhz+ memory ▩ Memory: G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz ▩ Motherboard: ASUS ROG Maximus XI Hero ▩SSD: Samsung 860 EVO ▩ PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum ▩ Chassi: Corsair Obsidian 750D ▩ 3Dmark Time Spy: 15 468

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Sep 2008

Riktigt fina loggor i år Grattis till första platsen Urge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STOCKHOLM
Registrerad
Aug 2007

Det behöver förnyas, annars kommer nästa år se lika dant ut!

Logga i all ära men gå Fyra K! En förstorbar bild. Jag hade gärna sett jultomten bygga en gamingrigg eller överklockande nissar i verkstaden. Eller grymt sexistisk gaming-tomte-tema med urringat och en massa vapen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2008

Stort tack till alla som röstade och som har gett positiv feedback - det värmer verkligen Fint jobbat av alla julpyntare!

Jag publicerar praktiskt taget inga bilder online men när tillfälle ges att pynta Sweclockers logga måste chansen tas En ära är vad det är, hade gärna gjort det gratis så att säga men jag måste medge att det ska bli skönt att äntligen testa något annat än 60hz. Fan vad kul, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Jättefin logga, men jag tycker den är för liten. Det fina försvinner tycker jag för att det är så litet så man inte ser det. Ni kanske kunde förstora det hela?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Rapidact:

Eller grymt sexistisk gaming-tomte-tema med urringat och en massa vapen.

Vi frågade @jacob om han ville ställa upp nästa år och väntar på svar

Trädvy Permalänk
Nyhetschef & forumansvar
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av NordhNet:

Vi frågade @jacob om han ville ställa upp nästa år och väntar på svar

Ja. Svaret är ja!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005

Snygg logga som är väldigt detaljrik men kanske inte så unik Skulle kanske vara trevligt med en aning större format på loggan nångång så man bättre kan ta del av alla detaljer, speciellt i en logga som denna som har massor med detaljer som liksom försvinner i massan i det lilla formatet.

För övrigt så tycker jag omröstningen gick lite under radarn för min del, tycktes ej heller finnas så många bidrag i år (och nivån något lägre på bidragen förutom vinnaren som håller samma proffsiga nivå som tidigare år), kanske tävlingen borde reklameras bättre nästa år.

Intel® Core i5-8600K @ 4.75GHz | ASRock Z370 Taichi | G.Skill Trident Z 2x8GB @ DDR4-3200 CL13 | Samsung 850 EVO 500GB + 1TB | MSI GTX 1070 Ti 8G Armor (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | NZXT H440 New Edition | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Wollepwn:

Riktigt fina loggor i år Grattis till första platsen Urge

Tyckte personligen bäst om din, riktigt fin

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping (& Sthlm)
Registrerad
Apr 2012

Grattis till vinsten! Väldigt fint bidrag @Urge

Nästa år skulle jag gärna se att ni släppte på färgerna lite.
De flesta varumärken har en vit eller svart variant av sin logotype. Det skulle öppna upp lite mer för olika typer av konstverk. Kanske ni kan justera bakgrunden i toppmenyn till en mörkare färg just vid jul? Eller kanske att tävlingen går ut på att göra både bakgrund och logo.

Alla vinnande bidrag har varit grymma genom åren, men de påminner ganska mycket om varandra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Eazy:

Jättefin logga, men jag tycker den är för liten. Det fina försvinner tycker jag för att det är så litet så man inte ser det. Ni kanske kunde förstora det hela?

Eller hur!

Varför ska bidragen vara 1936x216 pixlar, om slutresultatet ändå blir så pyttelitet?
Sträck den iallafall över hela bredden av hemsidan, som för övrigt också fortfarande är för smal, om man inte använder Better Sweclockers..

Trädvy Permalänk
UX-ninja 🖍️
Vendela Wijk
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2018
Skrivet av m4gnify:

Eller hur!

Varför ska bidragen vara 1936x216 pixlar, om slutresultatet ändå blir så pyttelitet?
Sträck den iallafall över hela bredden av hemsidan, som för övrigt också fortfarande är för smal, om man inte använder Better Sweclockers..

Bidragen ska lämnas in i en större storlek för att det ska passa även på retinaskärmar, men det kanske skulle kunna förtydligas. Det är därför det står såhär i reglerna: "Den julpyntade logotypen måste smälta in i SweClockers design. Det kan vara klokt att ta en skärmdump av webbplatsen och klippa och klistra lite för att se hur bidraget skulle se ut i verkligheten."

Jag är dock lite skeptisk till att rucka på hela SweClockers design för en tävling, det är inte riktigt det som är syftet med julloggan eller en logotyp i allmänhet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

hahaha
måste man ha en 32" eller förstoringsglas för att se loggan som iof är snygg men liten för oss äldre med 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Dragonflame:

hahaha
måste man ha en 32" eller förstoringsglas för att se loggan som iof är snygg men liten för oss äldre med 24"

Ja, det är lite som att klä en julgran och ställa in den i garderoben

Vet inte hur Sweclockers resonerar, men det borde vara tämligen enkelt att öka storleken på den ytan som loggan ligger i tillfälligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Sep 2008

@Cenorida: Tack så mycket