Chromebook tappar kontakten med WIFI!

Permalänk

Chromebook tappar kontakten med WIFI!

Frågan jag har är att, min skoldator en (Lenovo 100e chromebook) tappar kontakten med wifi och det kommer upp en röd rektangel formad fyrkant med text i att `ingen internet anslutning´
Det här hände ett antal gånger den dag och börjar bli lite smått orolig.......
kan tillägga att en kompis har liknande problem med att chromebooken loggar ut sig själv från wifit och man måste göra en omstart för att komma in igen sen tar det en minut och samma sak händer igen....
Väldigt tacksam för svar eftersom att jag är lite smått orolig nu..

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Mod
Permalänk

Ber om ursäkt om jag råkade lägga tråden i fel kategori

Permalänk
Medlem

Min första tanke är att vända dig till skolans IT-ansvariga för att få hjälp med problemet.
Speciellt om det är en dator du lånat av skolan.

Permalänk

Okej tack tyvärr kan man inte göra så mycket för att lösa problemet själv eftersom allt är väldigt administratör styrt just kompisen problem vågar han inte riktigt gå dit för eftersom att han är rädd att behöva betala

Permalänk
Medlem
Skrivet av sixten jonsson:

Okej tack tyvärr kan man inte göra så mycket för att lösa problemet själv eftersom allt är väldigt administratör styrt just kompisen problem vågar han inte riktigt gå dit för eftersom att han är rädd att behöva betala

It avdelningen på skolan har redan bokstavligen betalt för att hjälpa er, det är deras jobb. Bara gå dit o be om hjälp så kan de nog kika på det!

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk

okej ska göra det man blir alltid lite orolig då tekniken strular för en på skolan