Söker pålitlig datorfirma i Stockholm som min farbror kan anlita för att migrera mellan diskar

Permalänk
Medlem

Söker pålitlig datorfirma i Stockholm som min farbror kan anlita för att migrera mellan diskar

Hej!

Min farbror bor i Stockholm och jag har kommit fram till att han behöver anlita någon pålitlig firma för ett fåtal enkla grejer som han inte reder ut själv:

1) Klona befintlig Windows-installation på liten SSD i laptop till större SDD och montera in den senare i laptopen
2) Skruva ut mekanisk disk ur gammal stationär Windows-dator som av okänd anledning slutade boota i går och kopiera de (personliga, ej Windows systemfiler förstås) filer som finns där till den fungerande laptopen

Är det någon av er som kan tipsa om någon pålitlig firma, allra helst på Söder, som han kan/bör anlita till detta?
Jag betvivlar inte att det finns många aktörer, men vill förstås helst att han inte hamnar hos någon slumpmässig klåpare.

Mvh,

/Joakim

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem

Båda är enkla jobb. Om den gamla HD lagt av är det inget att göra. Snurrar den så skulle jag reparera Windows alternativt starta med Linux-sticka och rädda filer.
Laptopen kan skicka hem till dig kanske. Jag har råkat illa ut när jag lämnat in något på reparation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Båda är enkla jobb.

Ja, visst är de det! Hade jag själv bott i Stockholm eller i närheten hade jag förstås löst det själv lite kvickt och lätt. Men jag är 600 km bort och han har själv inte kunskapen så eftersom det är en enkel grej för oss som kan så borde det gå att hitta någon bra aktör som han kan betala för att få det gjort.

Visa signatur

/Joakim