Bildpynta Fractal Design-chassi i GTFO-tema och vinn datorbyggarpaket

Permalänk
Melding Plague

Bildpynta Fractal Design-chassi i GTFO-tema och vinn datorbyggarpaket

I en ny tävling med Fractal Design och svenskarna bakom GTFO får du chansen att vinna chassi, nätaggregat och fläktar lagom till jul.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul tävling! Man kan åstadkomma mycket med vinkelslip, borrmaskin och pensel.
Tyvärr är temat helt fel för mig som varken gillar skräck eller skjutare, så jag blir tvungen att avstå från deltagande.
Om temat varit "Vilda Western" hade jag varit på!

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant att se bidragen. Ställer nog inte upp själv dock med mina icke-existerande PS kunskaper.

Skrivet av Olle P:

Kul tävling! Man kan åstadkomma mycket med vinkelslip, borrmaskin och pensel.
Tyvärr är temat helt fel för mig som varken gillar skräck eller skjutare, så jag blir tvungen att avstå från deltagande.
Om temat varit "Vilda Western" hade jag varit på!

Du kan ju alltid delta och ifall du vinner(självklart gör du det), sälja eller skänka vinsten till behövande *wink* *wink*

Permalänk
Medlem

Kan ju alldeles för lite om hur man skapar bilder men hade lite tid över.
Kunde tex inte få in frontens design med toppens etc.
Frustrerande men thats life. Lycka till

https://imgur.com/EJmRUTj

https://imgur.com/9ScKkkj

https://imgur.com/xLgk4Sc

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO | be quiet! Straight Power 11 Gold 850W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Permalänk

Måste man använda sig av bifogad grafik och loggor eller är det fritt fram att köra med egna bilder?

Skickades från m.sweclockers.com

Ändrade stavfel
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt bidrag nr2

v1

v2

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO | be quiet! Straight Power 11 Gold 850W

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag.
Chassi: Define S2 Vision RGB

Lite mörkare glas. Mönster av hexagoner på framsidan, inspiration från olika platser i trailer och gameplay där samma mönster fanns. Snygg effekt när man har ljus bakom!

Klart mörkare glas på sidan. Logotypen GTFO är inte mörkare, men det ska dock se ut som om att den delen är av frostat glas, därav lite suddigare. Skillnaden med ljus suddig logotyp och mörkare runt om gör att logotypen lyser upp mer vid ljus inuti chassit *host* rgb *host*.

EDIT:

Testade göra en simpel .gif för att visa hur jag menar. Det ska inte glöda fullt så mycket runt GTFO texten på glaset, det är endast för att visa att texten verkligen ska synas och att det är mycket ljus i chassit. Det mörka glaset ska blockera en hel del ljus som jag skrev längre upp, men inte så mycket så att man inte ser vad som finns i chassit.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk

Med röd topp

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Permalänk

Hahaha inte ens i närheten... borde ha kollat tråden innan jag gjorde dessa...

Mina bidrag 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Här kommer mitt bidrag:

Permalänk
Medlem

Define S2 Vision Blackout

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten annorlunda S2 mockup, oklart om det är inom reglerna, men jag valde att tolka fritt iom att CAD var inkluderat.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag nr2

v3

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO | be quiet! Straight Power 11 Gold 850W

Permalänk

Version 2

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag nr3

Det är svårt att tro att det bara är 7 dagar kvar till julafton!

God jul alla och lycka till!

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO | be quiet! Straight Power 11 Gold 850W

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

V2:

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

För en gångs skull har jag något emot en Swectävling.
Jag anser att man inte ändrar slutdatum. Oavsett hur många som deltagit. Det ändrar faktiskt hur mycket tid folk lägger ner på bilderna.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Gtfo? Är jag helt efter? Men för mig betyder det kort sagt "get the f*** out". Är det så enkelt att det är vad spelet heter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Finns det en bra anledning till det nya datumet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

@Cheers: Tror det var väldigt få bidrag vid slutdatum. Något i stil med att alla bidrag hade vunnit.
Dålig anledning om jag gissar rätt.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ronnie60:

För en gångs skull har jag något emot en Swectävling.
Jag anser att man inte ändrar slutdatum. Oavsett hur många som deltagit. Det ändrar faktiskt hur mycket tid folk lägger ner på bilderna.

Skrivet av Cheers:

Finns det en bra anledning till det nya datumet?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Att vi förlängde tävlingstiden var för att varken vi eller Fractal Design skulle hinna (eller rent krasst inte ville) välja ut vinnare under julledigheten, därav nytt slutdatum 1 januari så att gallring kunde ske redan den 2 januari och bli färdigt innan större delen av redaktionen drar iväg på CES. Av den här anledningen valde vi sluttid 1 januari på en annan tävling som gick ut senare. Praxis är annars att en tävling pågår under en period om exakt två veckor (14 dagar).

Tyvärr föll det mellan stolarna att förlänga tävlingen tidigare, något som skulle skett innan jag tog ledighet den 21 december, och därför blev det av först när den var avslutad. Jag tar på mig att det blev som det blev nu och tar med mig det till nästa gång en tävling eventuellt förlängs.

Mvh,
Jacob Hugosson
Chefredaktör

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem