Permalänk
Medlem

8700k på gigabyte z390 gaming

Försöker överklocka prollen i bios men ingenting blir stabilt. Får bara bluescreen i princip hur jag än gör. Har Flashat till senaste bios.
Får endast överklocka med deras egna program i windows. Men försöker jag mig på en statisk cpuV så krashar den.

Bara acceptera att gigabytes mobo suger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahiko:

Försöker överklocka prollen i bios men ingenting blir stabilt. Får bara bluescreen i princip hur jag än gör. Har Flashat till senaste bios.
Får endast överklocka med deras egna program i windows. Men försöker jag mig på en statisk cpuV så krashar den.

Här måste jag bara få fråga: har du någon som helst aning om hur man överklockar för det första? Annars råder jag dig att kolla på guider.
Finns ingen seriös överklockare som använder program i Windows för att överklocka CPU.

Och det är säkerligen inget fel på kortet. Jag tippar mer på att du inte vet vad du gör.

Permalänk
Medlem

Är absolut ingen mästare men har då klockat tidigare med asus z370 h utan problem.
Spelar som sagt ingen roll vad jag använder för settings i bios då direkt jag kommer till windows login så bluescreenar jag.

Permalänk
Medlem

Följer guider med mera. Får bara bluescreen direkt jag kommer till login i windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahiko:

Kanske finns några bra tips i denna guide.

https://www.google.com/amp/s/www.tweaktown.com/guides/8812/gi...

Permalänk
Medlem

Multiplier? Vcore? Vad har du prövat?

Permalänk
Medlem

multiplier x48,x49,x50
vcore 1.2, 1.25,1.275, 1.3

Permalänk
Medlem

update, rullar nu på 5.0 med 1.3v..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahiko:

update, rullar nu på 5.0 med 1.3v..

Vad var fel då?

Jag är också en sån där amatör klockare som använder software i windows..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 282Sleeper:

Vad var fel då?

Jag är också en sån där amatör klockare som använder software i windows..

Flashade om bios så slutade bluescreen efter jag varit i bios

Skickades från m.sweclockers.com