Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

I butiken: SweClockers Hexagon Mousepad – vår alldeles egen musmatta!

Trädvy Permalänk
Number Six
Registrerad
Dec 1999

I butiken: SweClockers Hexagon Mousepad – vår alldeles egen musmatta!

Nu är det äntligen dags. Efter månader av väntan finns SweClockers vrålsnygga musmatta att beställa – dessutom med fri frakt!

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Woho! Äntligen!
När säljer ni Limited-limited edition med Cobbens fejs på? @dimestam

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av DavidtheDoom:

Woho! Äntligen!
När säljer ni Limited-limited edition med Cobbens fejs på? @dimestam

Förhoppningsvis aldrig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Inglewood
Registrerad
Aug 2005

Så, musmatta beställd

WS: 8700K 4.8ghz - 32GB - 2.5TB SSD - 15TB HDD - RTX 2070 Super - 40" 3840x2160 - W10 Pro
LAPTOP: Lenovo ThinkPad X131e - 12GB - 240GB SSD - W10
NAS: HP MicroServer Gen8 - 32TB
Mobil: OnePlus 6T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Apr 2005

Beställde en, men är lite nyfiken.
Hur många kommer att säljas?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där solen aldrig skiner
Registrerad
Sep 2002

Var är recensionen?

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Önskar att den skulle vara högre

Nog största anledningen till att jag inte gått för en oversized musmatta då alla verkar ligga runt 400mm i höjd.

Edit: Fel av mig! Verkar finnas ett par stycken som är upp emot 600mm, Dem verkar dock vara jävligt långa också..

Kanske ska ge den en chans ändå.. Hur begränsad är den?

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | LG UltraGear 27GL850

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Skitsnygg! Givet köp, klickade hem en direkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Apr 2011

Om det inte vore för att den kostade 1/6 av vad jag har som sjukskriven för tillfället så hade jag lätt köpt en.
Tråkigt att det är en begränsad upplaga.

Eller kommer ni ta in fler om intresset visar sig vara stort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Jag har min gamla SweClockers matta från QPAD fortfarande på hyllan, slutade använda för ville inte slita ut den helt. Är sugen på den nya men min 6mm tjocka QCK Heavy är 10/10.

Hur begränsat är det?

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av SleeZy:

Om det inte vore för att den kostade 1/6 av vad jag har som sjukskriven för tillfället så hade jag lätt köpt en.
Tråkigt att det är en begränsad upplaga.

Eller kommer ni ta in fler om intresset visar sig vara stort?

Även om vi skulle vilja göra mer är det tyvärr såpass dyrt att tillverka i små upplagor att det är svårt att få ekonomi i det. Så just nu finns inga planer på att göra fler musmattor.

Skrivet av LeVvE:

Jag har min gamla SweClockers matta från QPAD fortfarande på hyllan, slutade använda för ville inte slita ut den helt. Är sugen på den nya men min 6mm tjocka QCK Heavy är 10/10.

Hur begränsat är det?

Runt 400 musmattor kommer att säljas i butiken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Dimestam:

Även om vi skulle vilja göra mer är det tyvärr såpass dyrt att tillverka i små upplagor att det är svårt att få ekonomi i det. Så just nu finns inga planer på att göra fler musmattor.

Runt 400 musmattor kommer att säljas i butiken.

Förståeligt.

Såg din edit nu angående 400st, de lär ju sälja av fort kan jag tänka mig. Så vad hindrar er då att ta in en ny vända framöver?
Lite som gamersnexus med deras modmat som är så poppis, de får in ett ett begränsat lager i taget. När de säljer slut köper de in nya men det dröjjer innan den kommer tillbaka.

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av SleeZy:

Förståeligt.

Såg din edit nu angående 400st, de lär ju sälja av fort kan jag tänka mig. Så vad hindrar er då att ta in en ny vända framöver?
Lite som gamersnexus med deras modmat som är så poppis, de får in ett ett begränsat lager i taget. När de säljer slut köper de in nya men det dröjjer innan den kommer tillbaka.

Rent krasst handlar det om att SweClockers har en mer begränsad målgrupp och inte säljer i så stora volymer. Om vi köper in för mycket blir det snabbt väldigt dyrt för oss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Jun 2007

Har precis börjat kolla efter ny mus och en sån här XXL musmatta så det var ju passande att ni släppte den här! Givet köp

Fractal Design Define R5 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | be quiet! Pure Rock | LG 34GK950F

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Ja, hoppas inte att jag underskattar antalet köpvilliga forummedlemmar. Vill-ha-begäret är enormt, men behöver få in pengar på kontot först.

Dator: R7 1700 @ 3,9 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: DT 1990 Pro | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: G Pro | Shine 3 MX Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Kollat lite snett på min nuvarande musmatta som började bli sliten och funderat på en ny.
(Gamla Swec musmattan är ju pensionerad sedan ett bra tag, vill inte slita ut den helt^^)
Så detta kom perfekt!
Har dock innan alltid kört på små musmattor, så detta kommer nog bli lite av en omställning

Bra jobbat Swec!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Riktigt snygg får bara hoppas att ni inte får copyrightstrike från Crytek bara för deras bubblor

Ny dator Lexius signatur 2019 edition Ryzen 7 2700X@4.1ghz auto oc/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2800mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Oneplus 5T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2007

VA? Ingen RGB? snart 2020

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av ztomten:

Har dock innan alltid kört på små musmattor...
Bra jobbat Swec!

Vilken tur att den är så stor, blir många bitar så den räcker länge klipp, klipp

Jag hade själv också hoppats på en mindre, men nu har man en anledning till att verkligen försöka hålla skrivbordet städat

Givet köp oavsett, med förhoppning om en mindre variant i framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design Define R4 -|- Asus Maximus VI Formula -|- Intel Core i7-4770K -|- Cooler Master V8 GTS -|- Corsair 16GB (2x8GB) Vengeance PRO -|- ASUS GeForce GTX 780 3GB DC2 -|- Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum -|- Samsung 840 EVO 120GB (OS) -|- Samsung 840 EVO 250GB (Spel/Program) -|- ca 6TB Mekaniska diskar För allt annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Väldigt snyggt! Tyvärr på tok för dyr för min budget. Får köra vidare med min Aliexpress-matta ett tag till. 😁

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial - MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 | Razer Ornata Chroma | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av Edvin-89:

Vilken tur att den är så stor, blir många bitar så den räcker länge klipp, klipp

Jag hade själv också hoppats på en mindre, men nu har man en anledning till att verkligen försöka hålla skrivbordet städat

Givet köp oavsett, med förhoppning om en mindre variant i framtiden

Jag tycker om hur du tänker^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007

Heller aldrig kört musmatta för tangentbordet men nån gång får man väl pröva Den ser snygg ut! Beställd!

i9-7920X | 64GB DDR4 | ASUS WS X299 PRO | GTX 1080 Ti | Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

Blir första xxl-mattan för min del, men tror o hoppas att upplägget ska funka bra.
Gillar btw valet att ha 'helsydda kanter' eller hur man ska kalla det. Bådar gott för att den ska kunna hålla länge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
DownTown
Registrerad
Dec 2006

Hyffsat snygg, önskar var lite mer färg åt hörnet där.
bra pris tanke på sydda kanter osv. tror jag pyntade ca 200kr för min steelseries av liknande mått när det var kampanj på komplett. ligger väl runt 300 annars.
men 500inkl frakt, nog bästa priset ni haft på erat sortiment känns det som.

Moderkort: ASUS PRIME Z370-A CPU: INTEL i7 8700k
SSD: Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define c
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015

Stiligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1 sweet ::1
Registrerad
Mar 2004

Står att det är fraktfritt i hela butiken men fungerar inte om man lägger till kaffemuggen, då blir det 79kr i frakt.

2700K @ 4.5GHz, Asus P8Z77-V Deluxe, 16GB 2133MHz, EVGA GeForce GTX 970 SC ACX 2.0 4GB , Corsair Obsidian 550D, Corsair AX850. Qnix QX2710 @ 120Hz. Ljud: Audeze Mobius, Philips X1, B&W P7 Wireless & B&O H9 3rd gen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Dec 2001

Jag skaffade precis en från asus, hade nog hellre valt denna om den är i samma storlek för denna ser helt klart stiligare ut (fast större är bättre, går före). Aldrig riktigt gillat rog produkternas designspråk. Nån form av sci-fi öga eller vad det nu ska föreställa..?
Men den var lägre i pris, kanske pga black friday?

thank you, come again

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2006

Går den att tvätta? Har blivit bortskämd med mina steelseries-mattor som funkar bra i tvättmaskinen

NZXT H440 | Corsair AX750 | Asus P8P67 Pro B3 | Intel 2500k med Phanteks PH-TC14PE | 8gb Corsair Vengeance | Asus GTX 970 STRIX | 120GB Intel 320 | 250GB Samsung 840 basic | 2TB Seagate Barracuda Green

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orilla
Registrerad
Jul 2009

Det var då inte en billig matta och kan ju säga att 90x30 är de bästa måtten, något för nästa gång kanske

Blev trots mitt kokande småländska blod ett köp, för så mycket värde o underhållning genom åren kan jag unna er en liten slant & gratis-pr x)

EDIT: Gissar att ni vet detta, men utifall ni inte gör det. Merchants stödjer inte köp genom klarna med bank-id!

You have earned my respect and my friendship.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Udd3n:

Står att det är fraktfritt i hela butiken men fungerar inte om man lägger till kaffemuggen, då blir det 79kr i frakt.

Oj då! Vi kikar på det under morgondagen. Don't worry, musmattorna lär inte ta slut till dess om tanken var att beställa en mugg samtidigt.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner