Permalänk
Medlem

Alternativ till AirPods?

Hej!

Farsan som är 60+ önskar sig ett par AirPods i julklapp. Han har iphone och ipad som han kommer att använda lurarna till.

Jag misstänker att han med "AirPods" mer generellt menar trådlösa hörlurar som fungerar med hans enheter. Det bör finnas bättre alternativ till AirPods för samma pengar. Alltså lurar som sitter bättre, har bättre ljud, längre batteritid etc. AirPods känns inte särskilt prisvärda.

Kravet är att de ska fungera bra med ios, dvs gå enkelt att koppla till telefon/padda och använda touchkontroller etc.

Dessa har jag hittat när jag har surfat runt, Samsung Galaxy Buds SM-R170. Kan de vara ett bra alternativ tror ni?

Finns det andra lämpliga alternativ?

Tack på förhand!

Permalänk
99:e percentilen

Detta är ett svårt ämne att uttala sig om, men jag skulle inte bli förvånad om AirPods faktiskt hör till de lurar som fungerar bäst tillsammans med iOS-enheter. Räckvidden är till exempel sanslös när jag kör mina AirPods mot en iOS-enhet (men har inte gjort någon kontrollerad jämförelse mot andra lurar).

Man kan säkert ha många åsikter om AirPods, men jag tycker åtminstone de sitter enormt skönt. Glömmer ibland att jag har dem i öronen, vilket jag absolut inte gör med pluggar likt SM-R170.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Detta är ett svårt ämne att uttala sig om, men jag skulle inte bli förvånad om AirPods faktiskt hör till de lurar som fungerar bäst tillsammans med iOS-enheter. Räckvidden är till exempel sanslös när jag kör mina AirPods mot en iOS-enhet (men har inte gjort någon kontrollerad jämförelse mot andra lurar).

Man kan säkert ha många åsikter om AirPods, men jag tycker åtminstone de sitter enormt skönt. Glömmer ibland att jag har dem i öronen, vilket jag absolut inte gör med pluggar likt SM-R170.

Tack för svar!

AirPods är fortfarande ett av alternativen så jag uppskattar ditt inlägg!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade också gått på AirPods för enkelhetens skull, min erfarenhet av äldre människor är att det bara ska funka

Permalänk
Medlem

@twk: Jag har bara hört bra om AirPods. Sitter bra, bra ljud, funkar rakt av.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det så vill man ha apples W1/H1 chip. Det ger några alternativ:
Powerbeats3
Airpods
Airpods Pro
Beats Solo3
BeatsX
Kan ha missat någon fler beats modell men är osäker.

Airpods är definitivt min personliga favorit bortsätt från musik-ljudkvalitet, 1500kr är ett kap om man tar hänsyn till mikrofon, chip, kvalitet osv. Sen så bör ju airpods sitta bra iom tidigare appleprodukter, då bör man ju testat medföljande hörlurar.

Permalänk
Medlem

Ta riktiga Airpods. Speciellt då han har iPad och iPhone, de är ju som gjorda för det.

De där Galaxy Budsen du fundera på är ju bara någon hundralapp billigare så om det står mellan dem och riktiga Airpods är det inget att ens fundera på i mitt tycke. Spara någon hundralapp men måste då gå in i Bluetooth inställningar och kanske ändra parkopplingen varje gång han byter enhet. Och så måste han ha någon annan kabel för att ladda dem istället för att bara använda samma kabel/laddare som till iPaden och iPhonen.

Jag gav mina gamla Airpods till morsan (som också är 60+) och hon älskar dem och hon listade ut själv hur man växlar dem mellan iPaden och iPhonen (för man behöver inte göra något hehe )

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ta riktiga Airpods. Speciellt då han har iPad och iPhone, de är ju som gjorda för det.

De där Galaxy Budsen du fundera på är ju bara någon hundralapp billigare så om det står mellan dem och riktiga Airpods är det inget att ens fundera på i mitt tycke. Spara någon hundralapp men måste då gå in i Bluetooth inställningar och kanske ändra parkopplingen varje gång han byter enhet. Och så måste han ha någon annan kabel för att ladda dem istället för att bara använda samma kabel/laddare som till iPaden och iPhonen.

Jag gav mina gamla Airpods till morsan (som också är 60+) och hon älskar dem och hon listade ut själv hur man växlar dem mellan iPaden och iPhonen (för man behöver inte göra något hehe )

Jag sitter här och googlar frenetiskt för mina AirPods har då bannemig aldrig växlat självmant. Kommer fram till att det bara är mellan Apple Watch och iPhone dom verkar klara av det. Mellan en iphone och ipad behöver man trycka lite i blåtandsinställningar/control center för att växla. Om jag inte missar någon nyhet här dvs.

I övrigt håller jag ändå med om att de är bra lurar.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag sitter här och googlar frenetiskt för mina AirPods har då bannemig aldrig växlat självmant. Kommer fram till att det bara är mellan Apple Watch och iPhone dom verkar klara av det. Mellan en iphone och ipad behöver man trycka lite i blåtandsinställningar/control center för att växla. Om jag inte missar någon nyhet här dvs.

I övrigt håller jag ändå med om att de är bra lurar.

Du kan trycka på ”airplay” symbolen för att växla.

Ontopic, airpods är rätt prisvärda, tittar man på alternativ som är liknande och bra så kostar de ungefär lika mycket, eller mer.
Vill han ha airpods och använder applegrejer i övrigt hade jag inte brytt mig om att kolla efter alternativ.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tack för svar allihop!

Det blir Airpods!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft Airpods, och de var fantastiska i början, men efter ett tag kunde det ta jättelång tid innan de kopplade upp osv. Har nu Galaxy buds, de kopplar upp direkt, jättebra räckvidd, låter bra, MEN, de går knappt att använda som headset. Alla klagar på det usla ljudet. Så... välj inga av dessa?

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem

Om du ska gå på airpods, välj pro versionen om du inte pengar är ett hinder. Är några steg upp från vanliga airpods, där du dessutom får utomordentlig noice cancellation på köpet. Här har du en review: https://www.youtube.com/watch?v=XziVC8YUE5M

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Är det bara mina Airpods Pro som luktar godis varje gång jag använt dem i några timmar?

Jag menar... klart man luktar på sina lurar ifall de är nasty!?

Hursomhelst så get mina airpods pro en jävligt behaglig doft av godis ifrån sig vilket får mig att ifrågasätta vilken sorts plast de använder

Är dock jääävligt nöjd! Har använt in ear från flera olika tillverkare och dessa är ÖVERLÄGSET BÄST!