Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Stort CubeChassis/19" rack Chassi?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2005

Stort CubeChassis/19" rack Chassi?

Jag är på jakt efter ett av följande alternativ:

1. Ett rack monterat chassi som är max 50cm djup, gärna mindre djup men "växer på höjden", men har plats för 12-16 3,5diskar, gärna med minisas kontakter, detta skulle passa bra i mitt 19" rack, problemet är djupet INTE Höjden, viktigt för mig är att kunna få vettig vetilation med "stora" fläktar, helst 120mm eller större fläktar, behöver ha stöd för ATX MB och PSU

2. Ett stort cube chassi, tittar efter ett typ LianLI chassi PC-343B(utgått och hittar inget beggat), Nyckeln här att det ska helst vara cube och ha plats för många diskar, med bra möjlighet att montera vettiga fläktar,

Om någon har et vettigt försölag så hojta gärna till!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007

@Grinder: Har du kollat på Node 804, det rymmer upp till 10 diskar, eller det är inte tillräckligt?
https://www.inet.se/produkt/6909937/fractal-design-node-804-s...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2006

@Grinder: lider med dig.. va själv i exakt samma sits för ett tag sen.
Det där lian li chassit är typ omöjligt att få tag på med.

Mode 804 är för stor... klumpig alltså.
Ja köpte tillslut rackchassi och rackskåp. Chassit från servercase.UK i stort sett enda alternativen ja hitta som var vettiga. Bra support med för chat och tele.

GL

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2005

@macallan det rymmer inte tillräckligt

@nima2001 vilket chassi köpte du till slut? Jag köpte ett därifrån men känner iaf att chassit var inte super bra med luftflödet när ATX chassi var på plats.

Som jag skrev så skulle jag gärna köpa ett ”högre” chassi även för server tack, bara det inte är för djupt.