Permalänk
Medlem

Logitech MX Vertical med fritt hjul? Defekt?

Hej,

Jag köpte en Logitech MX Vertical, enligt recensioner jag sett så ska den ha vanligt hjul med hack, dock så rullar hjulet fritt på mitt exemplar!? Det innebär att hjulet ibland rullar en aning av minsta beröring vilket medför scrollning.

Ser inte att det finns någon knapp för att ställa om läget på hjulet som på vissa andra möss.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det verkar som att du har rätt, recensionerna jag kan hitta på musen säger att det inte går att växla hur hjulet rullar som på vissa av Logitechs andra möss. Troligtvis så har pinnen som normalt ska ligga mot hacken på hjulet hamnat fel.

Det går troligtvis att fixa själv om man vill, men det brukar innebära att man måste ta loss "tassarna" på musen för att komma åt skruvarna. Antagligen bättre att få den utbytt/reparerad om du inte vill riskera något.

Permalänk
Medlem

Min kollega har en helt ny MX Vertical så jag gick och kände på den. Den har absolut hack men de är väldigt mjuka. Betydligt mjukare än på min MX Master. Men har du inga hack alls så är den defekt.

Permalänk
Medlem

Stort tack! då får jag få den bytt då

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide