Permalänk

Esports Duo montering på am4

Ska montera ihop en nyinköpt dator men stötte på lite orosmoln..
Guiden verkar så enkel men mitt problem verkar inte stå med.

Hårdvara:
Asus ROG Strix B405-F Gaming
AMD Zen 2 am4
Arctic Freezer eSports Duo

Problemet:
Har ej satt i cpu ännu, utan ville sätta dit distanserna först enligt manualen. Men bakplattan nyper inte som den gjorde med original skruvarna.
Jag kan väldigt enkelt röra på hela bakplattan bara genom att röra på distanserna.
Min misstanke är att när cpu är på plats så "drar" det ihop sig. Men vill gärna fråga innan jag gör något dumt.

Tacksam för hjälpen.
Kan ladda upp fotografi om det underlättar.
Mvh Kristofer

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av fredd_1981:

Ska montera ihop en nyinköpt dator men stötte på lite orosmoln..
Guiden verkar så enkel men mitt problem verkar inte stå med.

Hårdvara:
Asus ROG Strix B405-F Gaming
AMD Zen 2 am4
Arctic Freezer eSports Duo

Problemet:
Har ej satt i cpu ännu, utan ville sätta dit distanserna först enligt manualen. Men bakplattan nyper inte som den gjorde med original skruvarna.
Jag kan väldigt enkelt röra på hela bakplattan bara genom att röra på distanserna.
Min misstanke är att när cpu är på plats så "drar" det ihop sig. Men vill gärna fråga innan jag gör något dumt.

Tacksam för hjälpen.
Kan ladda upp fotografi om det underlättar.
Mvh Kristofer

Hej,
Jag tycker det är absolut lättast att montera kylare när cpu är på plats men i detta fallet ska det inte spela. Någon större roll om du följt manualen.

Jag vill minnas att just bakplåt en inte är fastnypt utan kylartornet kommer pressas fast när du lägger tryck på processorn med kylartornet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Tack!
Jag är väl lite försiktig av mig och ville fråga då det kändes konstigt när "backplaten" inte var i spänn först.
Men mycket riktigt, som du skrev, så spänns den fast med skruvarna.
Kan tillägga att ingen av de montering videos jag tittade på kunde man se detta fenomen. Då låg nämligen moderkorten på bord. Mitt moderkort hade jag redan monterat i chassiet och hade det alltså stående horisontellt. Det gjorde att jag såg ett icke existerande problem.
Tack än en gång för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com