Permalänk

Unifi AP LR och Deltaco Smartlampa

Hej, jag köpte en Deltaco smart-lampa för ett par dagar sedan, men när jag försöker connecta den till mitt Wifi (Unifi AP LR) så klagar den på att mitt nätverk är 5 ist för 2.4Ghz och kan inte connecta. När jag loggar in på Unifi's sida står det att en telefon är connectad i 2.4 så det verkar ju onekligen som att nätverket stödjer den bandbredden. Någon som har någon erfarenhet av detta?

Kan man ansluta direkt till lampan eller måste det gå via ett Wifi?

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du blockerat LAN till WLAN Multicast & Broadcast?

Prova att ansluta till Lampans WiFi genom att stänga av/sätta på lampan 5 gånger annars.

Permalänk

Vart finns den inställningen?
Jag kan inte ansluta till min Netgear 2.4 heller, men den står på övervåningen andra sidan huset så jag misstänker dålig räckvidd, men Unifi AP LR är precis bredvid lampan, nästan.

Jag har testat att på/av 3ggr så den blinkar för att kunna ansluta, menar du att 5ggr sätter den i ett annat läge?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gör ett separat 2,4ghz SSID och anslut till det. Verkar som den känner av 5ghz-nätet och direkt bestämmer sig för att vägra. Låter dock kontigt att den har hårdvaran för att känna av 5ghz-nät men inte ansluta till dom.

Permalänk

Okej, så jag kan sätta upp ett 2.4 i min Unifi? Kan du vägleda mig ungefär hur så jag slipper bråka med det hela natten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@RobinJacobsson: Använder du UniFi controller eller mobil appen?

Permalänk
Skrivet av tudz:

@RobinJacobsson: Använder du UniFi controller eller mobil appen?

Controller på min stationära dator!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinJacobsson:

Controller på min stationära dator!

Skickades från m.sweclockers.com

Börja med att gå in på accesspunktens inställningar och stäng av 5Ghz. Då ser du om den kan ansluta och behöver göra ett SSID som bara är 2,4Ghz

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Börja med att gå in på accesspunktens inställningar och stäng av 5Ghz. Då ser du om den kan ansluta och behöver göra ett SSID som bara är 2,4Ghz

Hittar inte vart jag gör det, har du samma mjukvara så du kan förklara för mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinJacobsson:

Hittar inte vart jag gör det, har du samma mjukvara så du kan förklara för mig?

Har ingen kontroller som jag kommer åt just nu. Markera accesspunkten och välj fliken config och under wlans kan du sätta 5Ghs profilen till off.

Permalänk

Jag lyckades aldrig ansluta via mitt Wifi/Unifi AP LR, men det gick att ansluta direkt mot lampans wifi (AP) efter ca 40 försök. Förstår inte varför det är så satans svårt att etablera en enkel anslutning. Slår man på/av 3 ggr blinkar lampan snabbt, ca 2 ggr/s. Slår man på/av 3 ggr igen så hamnar den i ett läge där den blinkar saktare, ca 1 gång var 3:e sekund. Så kan man komma åt dess Wifi och ansluta direkt till den.