Permalänk

Ingen signal till skärmen

Hej!
Jag skulle sätta in en ny fläkt i datorn idag och efter att jag hade satt in den och kopplat in datorn igen så startade datorn men stängde av lika snabbt, startade, stängdes av osv så jag drog ut sladden och testade att sätta in den och starta igen, då funkade datorn men skärmarna var bara svarta.

Jag dubbelkollade då direkt att alla sladdarna satt i riktigt och att grafikkortet satt som det skulle men det gav ingen tur, skärmarna var lika svarta för det.

Testade att ta ut grafikkortet och kopplade in skärmen i det integrerade grafkkkortet men skärmarna fick ingen signal endå så jag är helt mållös, kan inte testa grafikkortet i en annan dator för tillfället och vill gärna få igång datorn snabbt igen
Fan gör jag?

Tack på förhand <3

Visa signatur

Datorchassi: Phanteks Enthoo Pro M - Moderkort: Asus Z370-F - Processor: Intel 8700k - Processorkylare: Noctua NH-D15 - Grafikkort: GeForce GTX 970 EVGA - RAM: 16GB - Hårddisk: Samsung 960 EVO 500GB M.2 - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB - 1TB Mekanisk Hårddisk

Permalänk
Avstängd

@loomanleet: Koppla bort fläkten eller om det är någon splitter för fler fläktar.

Permalänk
Medlem

Har du kollat så att inget har blivit skadat där fläkten satt?
Kollat kablarna till strömförsörjningen på moderkortet och grafikkortet?
Testa med att nollställa cmos, detta ska göras när datorn är avstängd och strömlös.

Permalänk
Skrivet av nikitalord:

@loomanleet: Koppla bort fläkten eller om det är någon splitter för fler fläktar.

Det har jag testat, ingen tur

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorchassi: Phanteks Enthoo Pro M - Moderkort: Asus Z370-F - Processor: Intel 8700k - Processorkylare: Noctua NH-D15 - Grafikkort: GeForce GTX 970 EVGA - RAM: 16GB - Hårddisk: Samsung 960 EVO 500GB M.2 - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB - 1TB Mekanisk Hårddisk

Permalänk
Skrivet av thomson:

Har du kollat så att inget har blivit skadat där fläkten satt?
Kollat kablarna till strömförsörjningen på moderkortet och grafikkortet?
Testa med att nollställa cmos, detta ska göras när datorn är avstängd och strömlös.

Ja, ja och ja jag har testat att nollställa cmos :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorchassi: Phanteks Enthoo Pro M - Moderkort: Asus Z370-F - Processor: Intel 8700k - Processorkylare: Noctua NH-D15 - Grafikkort: GeForce GTX 970 EVGA - RAM: 16GB - Hårddisk: Samsung 960 EVO 500GB M.2 - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB - 1TB Mekanisk Hårddisk

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av loomanleet:

Datorchassi: Phanteks Enthoo Pro M - Moderkort: Asus Z370-F - Processor: Intel 8700k - Processorkylare: Noctua NH-D15 - Grafikkort: GeForce GTX 970 EVGA - RAM: 16GB - Hårddisk: Samsung 960 EVO 500GB M.2 - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB - 1TB Mekanisk Hårddisk

Nu består trådens värde även när du byter signatur. Hoppas det ordnar sig med din dator!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@loomanleet: När du säger att du satt in en ny fläkt, kan du förklara lite tydligare vad du faktiskt gjort? En del säger lite slarvigt att de bytt fläkt när de i själva verket bytt hela processorkylaren, och det är ju ganska stor skillnad i att byta t.ex. en chassifläkt jämfört med en hel processorkylare.

Permalänk
Skrivet av perost:

@loomanleet: När du säger att du satt in en ny fläkt, kan du förklara lite tydligare vad du faktiskt gjort? En del säger lite slarvigt att de bytt fläkt när de i själva verket bytt hela processorkylaren, och det är ju ganska stor skillnad i att byta t.ex. en chassifläkt jämfört med en hel processorkylare.

Satte in en vanlig 120mm fläkt i toppen för att få ut mer av den varma luften i datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorchassi: Phanteks Enthoo Pro M - Moderkort: Asus Z370-F - Processor: Intel 8700k - Processorkylare: Noctua NH-D15 - Grafikkort: GeForce GTX 970 EVGA - RAM: 16GB - Hårddisk: Samsung 960 EVO 500GB M.2 - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB - 1TB Mekanisk Hårddisk