Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Ok, aldrig fått idéen att skapa flera Xbox konton med samma e-post adress så det har jag inte koll på.

När det gäller att dela spel så kan alla spela varandras spel på samma Xbox så länge kontot/kontona som köpt spelen har den Xboxen satt som Hemma Xbox. Man behöver inte trixa med e-post adresser eller något sådant.

Tycker själv det är väldigt smidigt med riktiga Microsoft konton även för mitt barn i förskoleåldern. Hon fattar väldigt bra när datorn eller xboxen varnar för att hennes tid börjar ta slut eller att det inte funkar för tidigt på morgonen tex. Även om hon lärt sig av storebrorsan att hon kan tjata till sig mer tid av oss föräldrar.

Inställningarna för köp tycker jag är bra också där jag kan välja om de ska få köpa saker själva eller om jag måste godkänna, jag kan lägga till pengar till deras konton som de kan köpa till utan att jag måste lägga till något kontokort på deras konton utan det är bara på mitt osv.

OK. Jag får ge det en chans helt enkelt

I övrigt kan jag med 41% använt diskutrymme rapportera 16 installerade spel på min XSS, varav åtminstone några större AA/AAA-titlar såsom t ex DOOM Eternal, Tekken 7 och The Touryst. Farhågorna kring den ringa diskstorleken är för egen del helt bortblåsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

En XSX i butikslager hos Webhallen Hötorget.

- https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Tror inte att de som ploppar upp i lagersaldot i butikerna är till salu till de som varit sent ute, utan det rör sig mest troligt om exemplar som antingen blivit bokade för upphämtning i butik men där ingen har kommit och hämtat upp dem och att de i stället skickas till de som bokat, eller att Webhallen valt direkt leverans till butikerna när de gjort sina beställningar, men att de levereras till kunder som bokat i stället för att åka upp på hyllorna som hos exempelvis Elgiganten.

Jag har bokat hos Webhallen, och det dök upp ett antal i butik igår innan lunch (också Hötorget), men de försvann illa kvickt, och senare under dagen så fick jag en leveransbekräftelse. Så det verkar vara något med just Hötorget och förmiddagar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Min son får ett series s i morgon på sin födelsedag. Jag längtar! ☺️ Han/vi uppgraderar från ett One s som vi varit nöjda med i alla år så det känns kul!

Vad roligt Det blir (förhoppningsvis) lite av en överraskning här också. Ingen födelsedag, men det var tänkt att jag och grabben skulle hitta på en sak idag som han hade sett fram emot, men som tyvärr blivit inställt pga sjukdom, så jag hoppas att Xboxet hinner fram idag så han får någon form av tröst i alla fall

Edit: Fick SMS om att paketet finns att hämta ut bara någon minut efter att jag skrev detta, så yay!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

OK. Jag får ge det en chans helt enkelt

I övrigt kan jag med 41% använt diskutrymme rapportera 16 installerade spel på min XSS, varav åtminstone några större AA/AAA-titlar såsom t ex DOOM Eternal, Tekken 7 och The Touryst. Farhågorna kring den ringa diskstorleken är för egen del helt bortblåsta.

Ska bli intressant att se framöver hur förhållandet blir på storleken mellan Series S och X. Om de blir i snitt 30% mindre som MS uppskattade tidigare.

Enligt https://segmentnext.com/2020/11/10/xbox-series-s-game-size-le... så är ju iaf Sea of Thieves 64%, Dirt 5 23% och Gears 5 39% mindre på Series S. Och det bådar ju gott.

Permalänk
Medlem

Då har jag hämtat ut min Series X, den ska dock vidare till min bror. Hämtade även min Corsair HS75 xb. Med lurarna från Inet så fick jag en pingvin stäng, med det fick man inte från Webhallen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Konsolgrävare

Halo: The Master Chief Collection Xbox Series X|S update

Halo: The Master Chief Collection has been optimized to take full advantage of the Xbox Series X and Series S consoles. Below is a breakdown of the features available on Xbox Series X|S:  

  • Improved resolution

  • Xbox Series X: 4K resolution at 60 or 120Hz in both single player and two player split screen modes

  • Xbox Series S: 1080p resolution at 60 or 120Hz in both single player and two player split screen modes

  • Both Xbox Series X and Series S will run similar “enhanced” graphics settings as PC

  • Field of View (FOV) can be adjusted via a slider that ranges from 70 to 120 degrees

  • Adjusting FOV requires the console to be set to 60Hz output, FOV will be locked to default value when the console is set to 120Hz output

  • Several enhancements to the split screen experience

  • Four player splitscreen runs at 60 frames per second (FPS)

  • Reduced or removed performance throttles from the original titles

  • In-game high dynamic range (HDR) options have been added to the Settings menu

  • Quick Resume and Smart Delivery are supported

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Vilket spel rekommenderas till Xbox X om man vill få se snygg grafik?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Hur funkar det med att köpa via microsoft store? Ser bara att jag kan köpa via andra distributörer när jag försöker hitta. Visas en "Köp"-knapp när de har de i lager?

Ja köp knappen på Microsoft Store plockas bort om det är slut i lagret hos dom, det går inte att köa som på andra ställen.

Skrivet av SuPrAn:

Vilket spel rekommenderas till Xbox X om man vill få se snygg grafik?

Beror lite på vilken typ av snygg grafik du menar, men är det realistisk så slår jag ett slag för Call of Duty: Modern Warfare.
Så här ser det ut på Series X:
https://www.youtube.com/watch?v=QbZmAFFMJ18

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuPrAn:

Vilket spel rekommenderas till Xbox X om man vill få se snygg grafik?

Gears 5 och Valhalla

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Vilket röstchat fungerar bäst på series x, nu behöver man bara vara 2, så det behöver inte för fler. Har nån gång använd skype, men kan man logga in på en annan skype konto än det som man loggar in på själva xbox, vill helst inte strula med samma konto som jag har på min dator. Bägge är igång samtidigt. Men det kanske finns andra bra appar att använda?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

TIPS:

Klockan 18:00 visas Cyberpunk footage från Series X och One X här:

https://www.twitch.tv/cdprojektred

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Vilket röstchat fungerar bäst på series x, nu behöver man bara vara 2, så det behöver inte för fler. Har nån gång använd skype, men kan man logga in på en annan skype konto än det som man loggar in på själva xbox, vill helst inte strula med samma konto som jag har på min dator. Bägge är igång samtidigt. Men det kanske finns andra bra appar att använda?

Ska du prata med någon på Xbox eller PC så kan du starta ett Xbox Party med personen.

Varför ha olika konton? Har man samma får man ju fördelar som att play anywhere titlar funkar på både datorn och Xboxen, har man gamepass ultimate så får man ju spel både på datorn och Xbox. Skype fungerar enkelt både på datorn och xbox. Osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Ska du prata med någon på Xbox eller PC så kan du starta ett Xbox Party med personen.

Varför ha olika konton? Har man samma får man ju fördelar som att play anywhere titlar funkar på både datorn och Xboxen, har man gamepass ultimate så får man ju spel både på datorn och Xbox. Skype fungerar enkelt både på datorn och xbox. Osv osv.

Jo, xbox har samma konto. Tänkte bara om man loggade in i skype med annat konto. Har för mig när jag använde samma att det ibland ringde bara på pc:n fast man var på xboxen. Men det är ett tag sen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jo, xbox har samma konto. Tänkte bara om man loggade in i skype med annat konto. Har för mig när jag använde samma att det ibland ringde bara på pc:n fast man var på xboxen. Men det är ett tag sen.

Inget jag tänkt på men använder mest Skype på Xbox för att ringa ut. Kanske kan vara att Skype på Xbox slutar notifiera om man inte den på ett tag om det slutar funka?

Finns en logga ut knapp så det skulle kunna betyda att man logga in med ett annat konto. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Inget jag tänkt på men använder mest Skype på Xbox för att ringa ut. Kanske kan vara att Skype på Xbox slutar notifiera om man inte den på ett tag om det slutar funka?

Finns en logga ut knapp så det skulle kunna betyda att man logga in med ett annat konto. 🙂

Jag får testa hur partychat funkar, annars provar jag med skype, om det strular med pc:n, så får man kanske logga ut från pc:n så att man bara är inloggat på en enhet i skype.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Har haft Xbox Series X All Access en vecka nu. Hade 3 dagar game pass sedan tidigare från dator så då kunde jag testa konsolen den första tiden och var nöjd med den som produkt men nu står den där mer som inredningsmöbel med 8880kr i skuld till Resurs Bank, då All Access inte fungerar.

Först var jag i kontakt med Elgiganten för att höra med dem om vad som kan vara fel men de hänvisade direkt och bestämt all support till Microsoft. Efter några dagar fram och tillbaka med deras support och felsökning så hänvisade de mig tillbaka till Elgigantens "kundservice" på telefon och chatt som överhuvudtaget inte var intresserade att prata med mig som ägare till ett Xbox. Reste tillbaka 1,5 timma enkel resa till butiken där jag köpte konsolen och de hade inte direkt något genuint intresse av att felsöka saken men tog efter att jag pratat med 2-3 medarbetare tag i saken. All Access-funktionen var aldrig aktiverad av Elgiganten men de gjorde de på plats med en lovande kommentar om att "det kommer ta en stund".

Nu två dagar senare så fungerar det, föga förvånande, fortfarande inte. Efter ännu en konversation med Microsofts support och vägledning i felsökningen om fabriksåterställning, logga ut profilen och aktivera i efterhand under "settings" m.m.

Även om den ännu inte fungerar så var jag återigen i kontakt med Elgiganten, då de uppenbarligen initialt skickade ut en felaktig vara, för att höra om de har någon rimlig ersättning för att jag lagt ned en vecka med supportsamtal, för att de skickade en felaktig vara och för att jag behövde resa 3 timmar tillbaka med en felaktig produkt som skulle skickas till mig med expressfrakt. De svarade helt kallt och enligt mig synnerligen ogrundat att "Det får du ta med Microsoft för det är dem du betalar".

Vilket himla skräpföretag detta är, Elgiganten alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Har haft Xbox Series X All Access en vecka nu. Hade 3 dagar game pass sedan tidigare från dator så då kunde jag testa konsolen den första tiden och var nöjd med den som produkt men nu står den där mer som inredningsmöbel med 8880kr i skuld till Resurs Bank, då All Access inte fungerar.

Först var jag i kontakt med Elgiganten för att höra med dem om vad som kan vara fel men de hänvisade direkt och bestämt all support till Microsoft. Efter några dagar fram och tillbaka med deras support och felsökning så hänvisade de mig tillbaka till Elgigantens "kundservice" på telefon och chatt som överhuvudtaget inte var intresserade att prata med mig som ägare till ett Xbox. Reste tillbaka 1,5 timma enkel resa till butiken där jag köpte konsolen och de hade inte direkt något genuint intresse av att felsöka saken men tog efter att jag pratat med 2-3 medarbetare tag i saken. All Access-funktionen var aldrig aktiverad av Elgiganten men de gjorde de på plats med en lovande kommentar om att "det kommer ta en stund".

Nu två dagar senare så fungerar det, föga förvånande, fortfarande inte. Efter ännu en konversation med Microsofts support och vägledning i felsökningen om fabriksåterställning, logga ut profilen och aktivera i efterhand under "settings" m.m.

Även om den ännu inte fungerar så var jag återigen i kontakt med Elgiganten, då de uppenbarligen initialt skickade ut en felaktig vara, för att höra om de har någon rimlig ersättning för att jag lagt ned en vecka med supportsamtal, för att de skickade en felaktig vara och för att jag behövde resa 3 timmar tillbaka med en felaktig produkt som skulle skickas till mig med expressfrakt. De svarade helt kallt och enligt mig synnerligen ogrundat att "Det får du ta med Microsoft för det är dem du betalar".

Vilket himla skräpföretag detta är, Elgiganten alltså.

Fyfan, lider med dig - Men blir måttligt förvånad.
Med tanke på mitt tjafs med Elgiganten så verkar de ha noll och ingen koll, och bryr sig från centralt håll inte ett skit om sina kunder. Jag blev ju i alla fall kompenserad för mitt strul som ledde till att jag aldrig ens fick någon Series X, men det var ju från butiken - Så prova att ta kontakt med de direkt, där kanske de är mer tillmötesgående?

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min Series X i förrgår. En klassisk leverans av Elgiganten. Xboxlådan paketerat löst inuti en alldeles för stor kartong där Xboxlådan slagits sönder utan något emballage.

En repris på leveransen av förra Xboxet.

Kommer inte beställa något mer därifrån via hemsidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

All Access-funktionen var aldrig aktiverad av Elgiganten men de gjorde de på plats med en lovande kommentar om att "det kommer ta en stund".

Nu två dagar senare så fungerar det, föga förvånande, fortfarande inte. Efter ännu en konversation med Microsofts support och vägledning i felsökningen om fabriksåterställning, logga ut profilen och aktivera i efterhand under "settings" m.m.

Microsofts support borde kunna lägga till 24 månader GPU på ditt konto direkt om det nu ändå debiteras för All access.
Varför gå omvägen via en kod kopplad till en hårdvara när GPU inte är kopplat dit ändå, det är ju bara för att Microsoft inte vill ha en massa koder på drift som säljs på grå-marknaden.

Det enda du missar är väl om du tänkt konvertera lite live-gold tid för att komma upp i 36 månader istället, men det borde nog supporten kunna fixa i samma veva - man kan ju max ha 36 månader så du kan ju knappast scamma dom till att aktivera GPU flera gånger om....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saigon:

Hämtade ut min Series X i förrgår. En klassisk leverans av Elgiganten. Xboxlådan paketerat löst inuti en alldeles för stor kartong där Xboxlådan slagits sönder utan något emballage.

En repris på leveransen av förra Xboxet.

Kommer inte beställa något mer därifrån via hemsidan.

Så där var det för mig med. Min gick ju tillbaka eftersom min expressleverans från EG var långsammare än Webhallens "hämta i butik". Men jag märkte att förpackningen åkte runt inne i lådan så jag öppnade inte den utan åkte med hela paketet till EG för återlämning och behandlade den ytterst varsamt på vägen med säkerhetsbälte och allt. Jag ville inte försöka lämna tillbaka en mosad kartong tack vare deras undermåliga förpackning.

Permalänk
Skrivet av kaptengrek:

Har haft Xbox Series X All Access en vecka nu. Hade 3 dagar game pass sedan tidigare från dator så då kunde jag testa konsolen den första tiden och var nöjd med den som produkt men nu står den där mer som inredningsmöbel med 8880kr i skuld till Resurs Bank, då All Access inte fungerar.

Först var jag i kontakt med Elgiganten för att höra med dem om vad som kan vara fel men de hänvisade direkt och bestämt all support till Microsoft. Efter några dagar fram och tillbaka med deras support och felsökning så hänvisade de mig tillbaka till Elgigantens "kundservice" på telefon och chatt som överhuvudtaget inte var intresserade att prata med mig som ägare till ett Xbox. Reste tillbaka 1,5 timma enkel resa till butiken där jag köpte konsolen och de hade inte direkt något genuint intresse av att felsöka saken men tog efter att jag pratat med 2-3 medarbetare tag i saken. All Access-funktionen var aldrig aktiverad av Elgiganten men de gjorde de på plats med en lovande kommentar om att "det kommer ta en stund".

Nu två dagar senare så fungerar det, föga förvånande, fortfarande inte. Efter ännu en konversation med Microsofts support och vägledning i felsökningen om fabriksåterställning, logga ut profilen och aktivera i efterhand under "settings" m.m.

Även om den ännu inte fungerar så var jag återigen i kontakt med Elgiganten, då de uppenbarligen initialt skickade ut en felaktig vara, för att höra om de har någon rimlig ersättning för att jag lagt ned en vecka med supportsamtal, för att de skickade en felaktig vara och för att jag behövde resa 3 timmar tillbaka med en felaktig produkt som skulle skickas till mig med expressfrakt. De svarade helt kallt och enligt mig synnerligen ogrundat att "Det får du ta med Microsoft för det är dem du betalar".

Vilket himla skräpföretag detta är, Elgiganten alltså.

Jag har haft exakt samma problem. Efter att först pratat med Elgiganten, sedan microsoft (som inte kunde hjälpa eftersom gamepass inte var aktiverat), sedan tillbaka till elgiganten som sa att Elgiganten skulle kontakta mig. Fick efter påstötning till slut ett sms om att det var aktiverat. Men det fungerade inte. Gick då in i på microsofts chat-support som hjälpte mig. Lösningen var till slut att gå in i Settings - Console - Reset (här kan man välja att behålla alla installerade spel vilket jag gjorde). DÅ, vid omstart dök All Access upp.

Så om nu elgiganten faktiskt aktiverat game pass för dig tror jag att du kan följa min beskrivning för att få det att funka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Så där var det för mig med. Min gick ju tillbaka eftersom min expressleverans från EG var långsammare än Webhallens "hämta i butik". Men jag märkte att förpackningen åkte runt inne i lådan så jag öppnade inte den utan åkte med hela paketet till EG för återlämning och behandlade den ytterst varsamt på vägen med säkerhetsbälte och allt. Jag ville inte försöka lämna tillbaka en mosad kartong tack vare deras undermåliga förpackning.

Samma för mig vad gäller emballaget.
Kan ju tycka att de i dessa e-handelns tidevarv borde lärt sig hur man ser till att ett paket emballeras väl för att undvika onödiga skador och returer.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ja, extremt störande med emballaget. Det blir rätt stor kraft när nästan 7kg kan röra sig så pass mycket. Har för mig att jag klagade då när jag beställde ett Xbox One, men exakt samma visa nu.

Har inte testat mitt series x ännu, så får se om den har tagit skada eller inte sedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Samma för mig vad gäller emballaget.
Kan ju tycka att de i dessa e-handelns tidevarv borde lärt sig hur man ser till att ett paket emballeras väl för att undvika onödiga skador och returer.

Skrivet av saigon:

Ja, extremt störande med emballaget. Det blir rätt stor kraft när nästan 7kg kan röra sig så pass mycket. Har för mig att jag klagade då när jag beställde ett Xbox One, men exakt samma visa nu.

Har inte testat mitt series x ännu, så får se om den har tagit skada eller inte sedan.

Var inte oroliga. Råkade på denna halvt störda video igår. Series X verkar vara byggd som en tank
https://www.youtube.com/watch?v=NijICKlgCcY&t

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av delidana:

Var inte oroliga. Råkade på denna halvt störda video igår. Series X verkar vara byggd som en tank
https://www.youtube.com/watch?v=NijICKlgCcY&t

Ughhh... Avskyr sådana videos. Får ångest bara jag ser de första grejorna han sysslar med. Men men - tålig verkar den ju vara.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Vet inte om detta är rätt tråd men går i funderingar på att köpa Xbox series S, jag kommer ha den kopplad mot min 1440p monitor och endast spela fifa/nhl o NBA på den, har en stationär dator om ja vill spela mer "tyngre" spel och även koppla på TVn där nere i 4K. Så med andra ord kommer den endast användas vid en 1440p skärm och till Fifa o lite andra sport spel typ.

Är det värt med Xbox series S då eller är det ändå series X man bör sikta på? Är tacksam för all hjälp jag kan få o välja rätt

Permalänk
Medlem

Det går att teckna sig för Gamepass ultimate för 10kr för första månaden.
https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass#join
Man kan avbryta återkommande fakturering ifall man är nyfiken på att bara testa.
Jag har haft gamepass ultimate förut och jag trodde inte att jag kunde ta del av 10kr:s erbjudandet igen men det gick igenom för mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elektron:

Det går att teckna sig för Gamepass ultimate för 10kr för första månaden.
https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass#join
Man kan avbryta återkommande fakturering ifall man är nyfiken på att bara testa.
Jag har haft gamepass ultimate förut och jag trodde inte att jag kunde ta del av 10kr:s erbjudandet igen men det gick igenom för mig.

Det finns också ett sätt att få 36 månaders GamePass för motsvarande 40 kronor i månaden genom att köpa Xbox Live-kort och sedan konvertera dessa till GamePass ultimate.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Efter en vecka med min Series X så kan jag konstatera att konsolen har återuppväckt mitt intresse för gaming.
Just Gamepass är verkligen en gamechanger då man lätt kan hoppa från spel till spel utan att spräcka plånboken.
Den tidigare modellen att man köper ett nytt spel för 600 kr som man förväntas fokusera på fram tills att spelet är slut passar inte mig då jag gillar variation och klarar inte av att spela t.ex. ett JRPG dagligen i 1-2 veckor utan att det känns som ett jobb.

Så är det någon som läser det här och känner sig "utbränd" från gaming så rekommenderar jag verkligen en Series X eller S med Gamepass!

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem

Ruggigt sugen på nya series X. Spelar för stunden väldigt mkt Warzone på en äldre pc. Har Steel series Arctis 7 som lurar, men lyckas inte helt begripa om dessa går att använda på nya series X så att jag både kan köra ljud och mick genom dem?