Hjälp med moddning av en AIO vattenkylare

Permalänk
Medlem

Hjälp med moddning av en AIO vattenkylare

Har påbörjat ett projekt att modda datorn. Just nu har jag en AIO closed loop vattenkylare till processorn som jag tänkte byta ut slangarna på och modda lite. Däremot är jag inte helt säker på hur man gör och från den research som jag har gjort har jag inte hittat någon bra instruktionsvideo eller guide. Om någon har en bra video, forum eller inlägg som är lite tydligare skulle det vara toppen om den kunde länkas.

Jag funderar även på att göra en egen reservoir men har inte hittat någonting om hur man. Skulle uppskatta en länk till något forum/ video som kan hjälpa.

Permalänk
Medlem

Nu ska jag inte vara sådan.
Men är väldigt skeptisk till ditt tänkta projekt och skulle rekommendera dig till att köpa "riktig" vattenkylning istället. AIO kylare följer inte "standarden" och du förlorar garanterat garanti osv.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

AIO-kylare är som de är av en anledning. De ska inte moddas, köp ett riktigt kitt om du vill anpassa vattenkylningen.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Ska väl inte vara några problem egentligen? Se bara till att sätta resen till pumpen och inte från pumpen.
Kan vara svårt att hitta slangar som passar dock och ja garantin ryker defensivt.
Vilken AIO rör det rig om?

https://www.youtube.com/results?search_query=aio+modding

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"