Bitfenix stöttar hängiga grafikkort med RGB-belyst hållare

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix stöttar hängiga grafikkort med RGB-belyst hållare

Tunga grafikkort är vanliga i prestandasegmentet, men de kan potentiellt skada hårdvara eller estetik. Bitfenix släpper nu en grafikkortshållare i äkta plast.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Då blir inte Greta glad. 😌

Men bra tillbehör iallafall.

Permalänk
Medlem

Fick med något liknande när jag köpte mitt MSI 2080 Super.
Dock utan RGB

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Då blir inte Greta glad. 😌

Men bra tillbehör iallafall.

Genom att klocka ner din processor några timmar kan du ju hävda att du miljökompenserat, Och du kan köpa denna utan att reta Greta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

"Midium Extention Holder". Är det hållaren till ljudkortet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Genom att klocka ner din processor några timmar kan du ju hävda att du miljökompenserat, Och du kan köpa denna utan att reta Greta.

Haha det skulle vara något 😂 .

Men det är bra tänk detta då tunga kort kan hänga lite konstigt inne i chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Haha det skulle vara något 😂 .

Men det är bra tänk detta då tunga kort kan hänga lite konstigt inne i chassit.

Inget jag märkt av faktiskt, men så har jag ju inte ett sånt chassi där det är aktuellt heller.

Det kanske snarare beror på att grafikkortet + alt moderkortet inte har tillräckligt ordentlig konstruktion?

Dessutom tror jag inte Greta eller någon annan bryr sig om det minimala effektpåslaget som några leds ger upphov till.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av orginallinus:

Inget jag märkt av faktiskt, men så har jag ju inte ett sånt chassi där det är aktuellt heller.

Det kanske snarare beror på att grafikkortet + alt moderkortet inte har tillräckligt ordentlig konstruktion?

Dessutom tror jag inte Greta eller någon annan bryr sig om det minimala effektpåslaget som några leds ger upphov till.

Såg du inte sarkasmen i inlägget 🤪
Folk kan ju börja slänga dessa i naturen om de inte passar i chassit. 😉

Grafikkort med stor och tung/lång kylare kan hänga lite i bak kant med tiden eller på en gång om man har de monterade liggandes.

Jag själv brukar ta Lego och bygga en pelare från chassits botten som stödjer upp grafikkortet och sedan en Lego gubbe som står och håller i pelaren så det ser lite kul ut.

Permalänk
Medlem

Fortfarande sned. lol

Permalänk

Mitt hålls upp lite av en slangen till kylaren. När det var luftkylt hängde det ännu mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

är man inte noga med utseendet så kan man snabbt snickra till ett stöd av pvc-rör typ

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Hållare i oäkta plast?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oceanic:

Hållare i oäkta plast?

Skickades från m.sweclockers.com

Simulerad akryl, även kallat glas.

Permalänk
Avstängd

Föredrar metoden gallax kör med på sina tunga kort. Stilrenare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Föredrar metoden gallax kör med på sina tunga kort. Stilrenare

Skickades från m.sweclockers.com

Som är...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Då blir inte Greta glad. 😌

Men bra tillbehör iallafall.

Tror att Greta blir riktigt glad. Plast är ett riktigt bra, hållbart och funktionellt material som dessutom kan återvinnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fick med något liknande när jag köpte mitt MSI 2080 Super.
Dock utan RGB

https://i.imgur.com/PR54WVU.jpg

Problemet med en sån där är ju att den flexar och på så vis knappt hjälper alls. Behövs ju ytterligare ett stöd för att den ska kunna fylla sin funktion. Tycker BitFenix har löst det på ett snyggt sätt (minus RGB...), kan nog bli ett köp om priset är vettigt.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Finns det hållare att köpa för att få hållaren att inte slutta?

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av employed:

Som är...?

Rätt å slätt en pinne ifrån botten till toppen av chassit 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk

@DokujiN: du får fylla chassiet