Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

Kylning chassi tips?

Hej. Jag har mitt spelrum i en liten garderob 3kvm! Det finns en inluftventil i väggen så luft kommer in men datorn i sig producerar ganska mycket värme när man spelar och den värmen vill jag leda ut.
På baksidan av pc chassit ventileras varmluften ut men det blir ändå varmt i rummet, och dålig luft. Jag skulle vilja ha en typ böljlig slang eller annan lösning som leder luften från fläkten ut genom rummet. Har någon tips påå bra lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

En slang till spisfläkt samt en fläkt som drar ut luft frän datorn kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Dec 2016

Du kanske skulle kunna göra ett venthål även i dörren in till garderoben, varmluft stiger ju (nähä) så upptill ett venthål. Finns ju å köpa fina ventgaller lite här å där och det är ju billigare att göra hål i dörren än i vägg om ens möjligt det!

Annars kanske någon billigare variant av AC aggregat som kyler ner rummet?
Att leda bort värmen från chassit med rör kanske inte blir så snyggt heller, aldrig testat själv!

Vad har du annars för chassi och hur många fläktar osv?

FractalDesignR5. EVGA SN G2 850w. MSI X99A Gaming 7. Intel 5820k. EVGA 980Ti SC. Kingston Fury Black 16Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. WD Black 1Tb. Noctua NH-D15s. ASUS VG248QE x2. Corsair Gaming Strafe RGB Brown. Razer Diamondback.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

typ ett sång här kit
https://www.elon.se/vitvaror/koksflaktar/ovrigt-tillbehor-kok...

plus en till väggstos att montera på baksidan av chassit.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jul 2017

Du har inte funderat på att ställa själva datorn utanför rummet och bara dra in kablar för USB/bildskärm?

En bild säger mer än tusen ord. Så här gör du för att lägga upp bilder till ditt foruminlägg.

Synpunkter på moderering eller andra frågor om siten? Välkommen att kontakta oss via Sweclockers kontaktformulär eller i feedback-forumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av pv2b:

Du har inte funderat på att ställa själva datorn utanför rummet och bara dra in kablar för USB/bildskärm?

Det är nog bästa förslaget hittills!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

Tack för alla tips!
Tyvärr kan jag inte ställa chassit utanför i hallen.
Någon frågade om chassi, det är ett fractal design från inet. Mesta värmen kommer från baksidan längst upp.
Jag ska prova ventilationsslangen med platta och se hur jag kan få fast den i vikdörren