Just beställt Oculus Rift S, tips på vilka spel bör jag testa? Både racing sim samt FPS

Permalänk
Medlem

Just beställt Oculus Rift S, tips på vilka spel bör jag testa? Både racing sim samt FPS

Tjena,

Jag har precis beställt ett Oculus Rift S. Jag har testat lite Playstation VR men utbudet verkar bättre på PC. Länge varit sugen på Boneworks sedan jag såg första demot av detta. Jag har även en Playseat med Logitech G29 så är sugen på lite racing sim, kört mycket Dirt rally i VR på PS4VR.

Följande hade jag tänkt

1. Boneworks
2. Dirt Rally 2.0 VR (Är detta ok att köpa genom Steam? Hittade äldre info om att prestandan var bättre via Oculus store men att detta är löst nu även för Steam)

Ge gärna tips på vilka bil sims som är bra i VR, gärna med någon form av championship/career eller online tävlingar eller liknande. Fokus bör ligga på simulator och inte arkad.

Tack på förhand

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Jag skaffade nyligen Oculus Rift S och har testat Assetto Corsa, Project Cars 2, RaceRoom och AC Competizione.

Det absolut bästa i VR är Project Cars 2, känslan är verkligen suverän och du kan även köra Career mode.
ACC har jag inte riktigt fått ordning på inställningarna än, det känns mer grafikkrävande och mitt stackars GTX1070 hänger inte riktigt med. Har man en PC som pallar högre inställningar, framför allt Resoultion Scale, är även ACC riktigt schysst.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Perfekt, blir att testa PC2 sen. Tacksam för svaret

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Om du inte har vana med VR-spel där man rör sig fritt om du bara har PSVR erfarenheter så är rekomendationen att avvakta med Boneworks iaf att vara försiktig, det kan ge rejäl "åksjuka".
Varnar tom när man startar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Om du inte har vana med VR-spel där man rör sig fritt om du bara har PSVR erfarenheter så är rekomendationen att avvakta med Boneworks iaf att vara försiktig, det kan ge rejäl "åksjuka".
Varnar tom när man startar

Jo, hunnit testa, blev åksjuk så jag väntar lite med det. Testat i små doser tills man känner minsta illamående.

EDIT: Jag har även skaffat PC2 och det är riktigt bra i VR. Bra känsla och bra VR anpassat med heads up displayer med mera

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Jo, hunnit testa, blev åksjuk så jag väntar lite med det. Testat i små doser tills man känner minsta illamående.

EDIT: Jag har även skaffat PC2 och det är riktigt bra i VR. Bra känsla och bra VR anpassat med heads up displayer med mera

Ett annat bra FPS är Pavlov men samma där kan ge åksjuka.
SuperHot VR är ett tips också, skjuta och lite "pussel", det blir man inte åksjuk av då man inte går omkring i det.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tycker enda bra VR spelet är Beat Saber, så jag rekommenderar det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag testade Beat Saber igår och måste också säga, WOW.. köp! Trodde inte jag skulle tycka det var så roligt att spela efter jag kollat videos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av risby:

Jag testade Beat Saber igår och måste också säga, WOW.. köp! Trodde inte jag skulle tycka det var så roligt att spela efter jag kollat videos.

Grabben kör beat saber och jag har köpt Kingspray Graffiti och diggar dom skarpt

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Kan även tipsa om Pistol whip.
Gäller det att hålla rytmen med att skjuta fiender i takt med musiken
Gillar man bränna kalorier medans man spelar så är det ganska bra, blir många squats

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan även tipsa om Pistol whip.
Gäller det att hålla rytmen med att skjuta fiender i takt med musiken
Gillar man bränna kalorier medans man spelar så är det ganska bra, blir många squats

Detta måste jag kolla upp kan även vara något för grabben också.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.