Intel AX200 Bluetooth - kan ej ansluta till Xbox One handkontroll

Permalänk
Medlem

Intel AX200 Bluetooth - kan ej ansluta till Xbox One handkontroll

Har en ny dator med moderkort från ASUS, nämligen en ROG Crosshair VIII Hero (WIFI). Moderkortet i fråga är utrustad med kretsen Intel®​ AX200 för Wi-Fi 6 och Bluetooth 5.0 funktionalitet.

Oavsett hur mycket jag än försöker lyckas jag inte ansluta en Xbox One handkontroll till datorn.. Xbox One handkontrollen är senaste modellen med Bluetooth och kör senaste firmware, verifierat och uppdaterat med kabel och Xbox Accessories applikationen. Den hittas av både min Nvidia Shield TV Pro samt andra datorn som har en Bluetooth 4.2 dongel när jag lägger den i pairing-mode men inte nya datorn med AX200 kretsen... Den hittar bara TVn i närheten.

Jag har försökt att använda både ASUS drivrutiner samt de senaste från Intel och verifierat att de används, ingen skillnad dock - Xbox handkontrollen hittas inte! Förslag på lösning?

Permalänk
Medlem

Lösning: Fick ha Xbox One Controller ca. 10cm från chassit och använda mig av "Devices and Printers" (använder engelsk OS) som återfinns i gamla kontrollpanelen för att hitta och lägga till handkontrollen.

Permalänk
Medlem

Jag har Dualshock 4 som inte riktigt lirar med datorns bluetooth, den måste vara inom 1 meter från datorn. För att kunna lira med stolsryggen nedfälld måste jag ha den trådansluten tillsammans med ett tredjepartsprogram vilket irriterar mig.

Jag funderar på om min dator behöver en Wireless Adapter för XBOX ändå om jag köper en Xbox ONE S handkontroll?
Xbox ONE S Handkontroll
Jag kan se i mina bluetoothinställningar att jag kan ansluta till ett XBOX-handkontroll med trådlös adapter.

Jag prenumererar på Microsofts Game Pass för XBOX och PC.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S