Permalänk

Begagnad dator endast för LOL

Hejsan!
Jag funderar på att köpa en begagnad dator i princip enbart med syftet att spela LOL. Funderar lite på vad jag egentligen behöver lägga och vad som är dumsnålt.

Hur högt skall jag prioritera grafikkort typ 1060? Eller kommer det fungera med ett billigare? Vilka är rimliga alternativ?

Är 3000 en rimlig budget? Ser ut som att mycket av de billiga begagnade datorerna på blocket ligger på 4000 men med mycket varierande komponenter. Borde gå att pruta ner de sämre tycker man?

Tack på förhand

Permalänk
Inaktiv

Ett 1050 skulle nog vara tillräckligt för 60 fps@high settings i 1080p, men för att vara helt hundra så kan du iallafall ta minst en ti variant. Dvs att du inte blir flaskhalsad pga cpun.

Permalänk
Skrivet av anon233652:

Ett 1050 skulle nog vara tillräckligt för 60 fps@high settings i 1080p, men för att vara helt hundra så kan du iallafall ta minst en ti variant. Dvs att du inte blir flaskhalsad pga cpun.

Okej, vad är minimum för processor för att inte bli begränsad där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Caesar21w:

Okej, vad är minimum för processor för att inte bli begränsad där?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte heller så högt krav, en dator som har det som grafikkort som krävs har oftast även en processor som duger till League. Det spelet är väldigt lättdrivande.