Permalänk
Medlem

Hur spara e-post

Det här borde vara enkelt, men för att vara säker på att det blir rätt så frågar jag här.

Jag har sisådär 50000 gamla mejl som kommit till mina två mest frekvent använda e-post-adresser. Jag kommer nu åt dem via binero webmail samt min telefon och även outlook (icke aktiverat) och Windows standard-mail-program på datorn. Det jag nu vill göra är att skapa ett arkiv med alla gamla meddelanden på datorn, så att jag kan söka efter gammal e-post om jag behöver, men börja om med noll meddelanden på webmailen. Det går nu inte ens att söka i den, eftersom där är för mycket skit.

Hur gör jag enklast det. Hur/var ska jag lägga alla mejl innan jag vågar radera dem från webmailen (så att inte alla meddelanden synkas bort överalltifrån).

Permalänk
Medlem

@gavagai:
Jag har använt Mailstore Home i en längre tid för ungefär samma syfte som du. Tycker det fungerar extremt smidigt och framförallt är det gratis.

Jag kör mina e-post konton f.n. på Thunderbird men har även kört Outlook också. Mailstore hittar kontona utan problem, scannar mailmapparna och jämför med vad som redan är lagrat. Hittar den något nytt läggs den till i arkivet.

Att söka bland en massa konton är lätt. Skriv några nyckelord efter det du söker och nästan omedelbart dyker träffar upp.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farsan Baloo:

@gavagai:
Jag har använt Mailstore Home i en längre tid för ungefär samma syfte som du. Tycker det fungerar extremt smidigt och framförallt är det gratis.

Jag kör mina e-post konton f.n. på Thunderbird men har även kört Outlook också. Mailstore hittar kontona utan problem, scannar mailmapparna och jämför med vad som redan är lagrat. Hittar den något nytt läggs den till i arkivet.

Att söka bland en massa konton är lätt. Skriv några nyckelord efter det du söker och nästan omedelbart dyker träffar upp.

Tack! Det verkar ju jättebra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@gavagai:

Har letat lite inför/om ev. stängning av en gammal hotmail-adress.
Har bara tagit ner postlådan men inte ännu provat öppna pst-filen.

Öppna inkorgen i kontot.
Klicka på hjulet ”inställningar” överst till höger.
Välj ”alla outlook-inst.” nere till höger.
Klicka på ratten ”allmänt” till vänster.
Välj sedan ”sekretess och data” i raden som dyker upp.
Blippa på ”exportera postlåda” så kommer en länk i in-korgen efter några dagar.

Har laddat ner ”Stellar Repair for Outlook” men har ännu inte provat att öppna min exporterade postlåda.
Mvh.

Hur öppnar jag PST-filer utan Outlook?
Kan 15, 2019 by Ed Moyes
http://windowsbulletin.com/sv/Hur-%C3%B6ppnar-jag-PST-filer-u...

Permalänk
Medlem

@Stasi:
Jag kollade och såg att Mailstore Home kan importera och arkivera en enskild PST fil.
I Mailstore Home väljer du Archive E-mail -> Microsoft Outlook PST File -> Archive E-mail stored in a PST-file
Sen navigerar du till platsen där du har din PST fil.

Ett annat alternativ är om du inte stängt ner hotmail-kontot ännu, är att följa instruktionerna i denna länk. Den är gammal, men den lär nog funka. Det kan vara så att länken till host i länken inte stämmer, men jag tror denna länk kan ge dig lite hjälp.

I Mailstore Home väljer du Archive E-mail -> Advanced -> POP3 Mailbox. I rutan så fyller du i uppgifterna för mailkontot.
Då kan du tanka hem mailen direkt till Mailstore om det känns lättare.

Byt ut programmet mot Mailstore Home för att göra det tydligare
Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem

Bara en undran.
Varför vill man spara 50000 mejl ?