Billig windows 10 licens

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Oftast? Källa?

Så vitt jag vet är det inte oftast stulna kreditkort det rör sig om - enda fallet jag känner till är ett antal Ubisoft-licenser 2015. Vad jag vet brukar det snarare röra sig om licensnycklar som skänkts bort alternativt sålts till ett lägre pris i tredje världen.

På mitt förra jobb så köpte man in mängder med PC men hade eget operativsystem som installerades på alla.
De som fanns förinstallerat slängdes och det fanns goda möjligheter att plocka upp massor av licensnycklar vad man nu ska ha några 100 olika nycklar till.

Annars så går det att köpa in bulk-licencer till lägre priser som brukar finnas på förinstallerade PC som man köper i affärerna. Vet inte priserna för dom men de går att sälja vidare om man vill med god förtjänst eller i mängder till lågt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Ja, nu har du ju inte lyckats hänvisa till vad informationen kommer ifrån men vi kan väl tyvärr nästan slå en spik i kistan och säga att det här är svaret på frågan.

Lägg gärna märke till att även om man letar sig in i Internets mest intensiva debatter där Microsoft har ett hängivet stöd så är det svårt som konsument att hitta något objektivt stöd för att det skulle vara olagligt som köpare med en billigare OEM-licens. Rekomendationen är som flera tidigare påstått att köpa licensen direkt från Microsoft. Det är egentligen endast då man kan vara säker på att få en genuin licens.

Med det sagt så är det tyvärr ingen som kan hänvisa till något annat än rekomendationer av flera anledningar eller att det skulle vara moraliskt rätt att stödja Microsoft direkt.

Jag försökte få ett svar av Microsoft support förra året där jag ställde samma fråga, tyvärr ger Microsoft inte något officielt svar på frågan men en användare med "Microsoft Insider"-status gav det korta svaret vilket var samma rekommendation. En Windows 10 Pro, 64 bit OEM-licens för ett pris under motsvarande 190 USD bör inte anses vara genuin. Då spelar det egentligen ingen roll om den kostar 19kr, 400kr eller 1100kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Då säljer fixarit inga genuina operativ.
Ser man på inet så säljer inte heller dom genuina operativ.
Tror att supporten har lurat dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Bara en två år gammal tråd

Undrar varför den har hamnat på förstasidan på swec som nytt. De kanske har en annan tidräkning där.