Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort?

Här är scenariot, jag sitter på en dator som har några år på nacken, geunden är sweclockers sommardator 2014 https://www.sweclockers.com/artikel/18983-sweclockers-sommard... den dyrare varianten fast med ett corsair AX760 psu och senare uppgraderat till ett GTX 980 founders edition, jag ska bygga ett helt nytt system till sommaren men minn fråga är egentligen om där värt att byta upp mig till ett RTX 2070 super nu eller om det bara kommer att flaskhalsa.
Alla råd välkomnas!

Permalänk
Medlem

Den enda som kan avgöra om det är värt det är du, jag beställde mig ett 2080 super, om de va värt? Ja för mig är det de då jag börjat spela i 1440p, då ja inte tyckte mitt 1070 gtx presterar tillräckligt samt att jag inte orkar vänta på nvidia 3000 serie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

ska du bygga till sommaren, vänta med inköp till sommaren då.
nytt kommer säkerligen annonseras till dess och detta kommer påverka priserna.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DudElite:

Här är scenariot, jag sitter på en dator som har några år på nacken, geunden är sweclockers sommardator 2014 https://www.sweclockers.com/artikel/18983-sweclockers-sommard... den dyrare varianten fast med ett corsair AX760 psu och senare uppgraderat till ett GTX 980 founders edition, jag ska bygga ett helt nytt system till sommaren men minn fråga är egentligen om där värt att byta upp mig till ett RTX 2070 super nu eller om det bara kommer att flaskhalsa.
Alla råd välkomnas!

En liten uppdatering: det vart ett Asus ROG Strix RTX 2080 Super OC för att Inet sålde dem med 2000kr rabatt på sin invigning idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DudElite:

Här är scenariot, jag sitter på en dator som har några år på nacken, geunden är sweclockers sommardator 2014 https://www.sweclockers.com/artikel/18983-sweclockers-sommard... den dyrare varianten fast med ett corsair AX760 psu och senare uppgraderat till ett GTX 980 founders edition, jag ska bygga ett helt nytt system till sommaren men minn fråga är egentligen om där värt att byta upp mig till ett RTX 2070 super nu eller om det bara kommer att flaskhalsa.
Alla råd välkomnas!

En liten uppdatering: det vart ett Asus ROG Strix RTX 2080 Super OC för att Inet sålde dem med 2000kr rabatt på sin invigning idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Två viktiga faktorer är vad du använder datorn till och vilken skärm du använder. Annars är det svårt att svara på din fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Två viktiga faktorer är vad du använder datorn till och vilken skärm du använder. Annars är det svårt att svara på din fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Mest gaming, på en 1440p 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Jag har ett 1070 som verkligen vill bli uppgraderat. Om det är värt eller inte vet bara du, men min personliga åsikt för mig just nu är att jag vill vänta. Aldrig sugen på att uppgradera sent i en generation, antingen gör jag det direkt eller så väntar jag. Jag har också blivit mer och mer sugen på Raytracing och jag tror att Nvidia kommer göra stora framsteg inom detta till 3000 serien. Så jag kommer spela på medium ett tag och vänta 6 månader på 3000 serien.