Elmopeder och erfarenheter eller frågor.

Permalänk
Medlem

Elmopeder och erfarenheter eller frågor.

Skaffade mig själv en Elmoped 45 km Klass 1 i somras och är riktigt nöjd att susa fram ljudlöst och utan avgaser.

Den har en app, larm, GPS, video kamera extra tillval för fronten.

Skapade en video för att visa lite.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att ungdomarna köper motorcykel utseende istället.

Där har Super Soco TS1200R, nya TSx & TC + 125cc TC Max

Surron har Cross mopeden med Eldrivet

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Fler en jag som skaffat Elmoped och vad tycker ni om erat val ?

Något ni vill veta ?

Ska jag gå igenom appen eller visa att det medföljer 2 databoxar och det är bara ena som fungerar med appen och hur man får igång detta på smidigaste sättet ?

Tyckte själv att det var lite information på internet om detta när jag började med detta i somras.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tog och gjorde en video idag om kostnader att äga och driftskostnader på min Elmoped.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Funderat även på att göra lite videos på vinterkörning men ej kommit underfund hur jag ska lyckas filma detta lutar åt en Gopro kamera.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Jorå,
Köpte en ”Vessla” till äldsta dottern förra sommaren. (45kmh)

Funkat kalas och använder den själv emellanåt. Som du säger, magiskt att susa fram med endast fartvinden som låter

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har en 45 km/h elmoppe, den har dock 72 kg blybatterier så totalvikten är 155 kg När batterierna var nya slapp jag 70 km, nu är de så gamla qtt jag har tur om jag slipper 35 km på sommarn funderar på att byta till Lithium järnfosfat men de blir så dyra, vill hellst ha runt 4 Kwh, orginal är den 2,6 Kwh, men när batteriet blir nära utladdat så sjunker effekten till runt 120 watt.

Jag håller helt med om att det är lite magiskt att kunna åka i total tystnad

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Har en 45 km/h elmoppe, den har dock 72 kg blybatterier så totalvikten är 155 kg När batterierna var nya slapp jag 70 km, nu är de så gamla qtt jag har tur om jag slipper 35 km på sommarn funderar på att byta till Lithium järnfosfat men de blir så dyra, vill hellst ha runt 4 Kwh, orginal är den 2,6 Kwh, men när batteriet blir nära utladdat så sjunker effekten till runt 120 watt.

Jag håller helt med om att det är lite magiskt att kunna åka i total tystnad

Jag har inte märkt någon effekt förlust och då har jag ändå varit nere på 7% laddning i batteripacket.

Det som jag reagera på första gången är vilken accelaration man har upp till toppfarten pga elmotorn som är så effektiv vs förbränningsmotorer.

Denna är iallafall stark i backar och aldrig känt oro att den sackar

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Jag har inte märkt någon effekt förlust och då har jag ändå varit nere på 7% laddning i batteripacket.

Det som jag reagera på första gången är vilken accelaration man har upp till toppfarten pga elmotorn som är så effektiv vs förbränningsmotorer.

Denna är iallafall stark i backar och aldrig känt oro att den sackar

Väldigt vanligt att man upplever det där efter ett tag med batterier, googla på mopedbilar och folk som har problem med batterierna, det är ofta dyrt att byta också plus att effektiviteten sjunker mycket under vinterns kalla månader och i år har det ju inte varit direkt kallt

Tänk också på att det är oftast på batterierna som de sparar in.. med bränsle så kan det ju vara så att kvaliten på motorn kan vara problem men det är ofta väldigt simpelt att laga dessa
Däremot laga elmotorn/batterierna i de här är inte att rekommendera om du inte är proffs på vad du gör

Värt att tänka på är kostnaden för byte av batterier och inverkan det har på miljön när dessa ska tillverkas/återvinnas vilket ofta görs på mindre bra ställen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Väldigt vanligt att man upplever det där efter ett tag med batterier, googla på mopedbilar och folk som har problem med batterierna, det är ofta dyrt att byta också plus att effektiviteten sjunker mycket under vinterns kalla månader och i år har det ju inte varit direkt kallt

Värt att tänka på är kostnaden för byte av batterier och inverkan det har på miljön när dessa ska tillverkas/återvinnas vilket ofta görs på mindre bra ställen

Som kallast har det varit -10 grader men mer normal har varit mellan -2 till - 5 grader så ja betydligt varmare en nomalt.

Räckvidden har varit bättre en förväntat på vintern och inte märkt någon markant minskning och fördelen med China moped är att man kan hitta reservdelar och tillbehör direkt via Taobao för bättre priser.

För att det är passivt batteri så Kallare klimat bättre mot batteri jämfört med varmt klimat och kommer öka livslängden men alltid skötseln av det som är viktigaste punkten därav att jag tar upp det i videon.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har en elcykel och räknar att den kostar runt 3 kr milen i energi och slitage för batteri, däck, kedja, kassett, bromsar osv.
Med direktdrift i hjulet så blir det ju lite annat men det är inte helt gratis ändå bara för att man slipper kedja osv.
Batterislitage bör man nog räkna till minst 1 kr milen för att inte ha en ren glädjekalkyl, det är ju lite svårt att veta hur länge batterierna håller men även om man inte laddar dem så har de ju tappat ca 50 % kapacitet efter 10 år.
Jag såg en formel för batterislitage som sa att man bör räkna med -5% per år och -0,05% per laddcykel som ett riktmärke och det är nog rimliga värden enligt det vi idag känner till om batterierna.
Du sa också 60 öre för elen och det är otroligt billigt i så fall eller så var det endast elpriset, det tillkommer ju nätavgift och skatter så medel totalpriset på el ligger snarare kring 2kr/kWh i Sverige.
el mopeder och cyklar är ju hursomhelst ändå billiga i drift men realistisk så kostar de ett par kronor milen.
En bensinmoped med 2 taktare däremot är ju spännande ineffektiv, de drar ju inte sällen mer bränsle än en bil trots sin storlek.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har en elcykel och räknar att den kostar runt 3 kr milen i energi och slitage för batteri, däck, kedja, kassett, bromsar osv.
Med direktdrift i hjulet så blir det ju lite annat men det är inte helt gratis ändå bara för att man slipper kedja osv.
Batterislitage bör man nog räkna till minst 1 kr milen för att inte ha en ren glädjekalkyl, det är ju lite svårt att veta hur länge batterierna håller men även om man inte laddar dem så har de ju tappat ca 50 % kapacitet efter 10 år.
Jag såg en formel för batterislitage som sa att man bör räkna med -5% per år och -0,05% per laddcykel som ett riktmärke och det är nog rimliga värden enligt det vi idag känner till om batterierna.
Du sa också 60 öre för elen och det är otroligt billigt i så fall eller så var det endast elpriset, det tillkommer ju nätavgift och skatter så medel totalpriset på el ligger snarare kring 2kr/kWh i Sverige.
el mopeder och cyklar är ju hursomhelst ändå billiga i drift men realistisk så kostar de ett par kronor milen.
En bensinmoped med 2 taktare däremot är ju spännande ineffektiv, de drar ju inte sällen mer bränsle än en bil trots sin storlek.

Ja räknade enbart Kwh priset inklusive moms ej nätavgifterna som du säger.

Därför jag ändå vill ha el i hushållet och dessa avgifter är fasta oavsett om jag skaffade Elmopeden eller inte.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jonas79:

Ja räknade enbart Kwh priset inklusive moms ej nätavgifterna som du säger.

Därför jag ändå vill ha el i hushållet och dessa avgifter är fasta oavsett om jag skaffade Elmopeden eller inte.

De flesta betalar nätavgift per kWh men energikostnaden med el är hursomhelst mycket billigare än för fosilbränslen.
Apropå dina videos, ansluter du laddkabeln under sadeln eller kan du ladda "utifrån" på nått sätt ?
Att göra en video där du går igenom laddning med batteriet i och ute ur mopeden kan ju vara nått om du vill ha en ide till en video.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för video och tråden! Vi kommer nog se mycket mer elmopeder inom snar framtid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De flesta betalar nätavgift per kWh men energikostnaden med el är hursomhelst mycket billigare än för fosilbränslen.
Apropå dina videos, ansluter du laddkabeln under sadeln eller kan du ladda "utifrån" på nått sätt ?
Att göra en video där du går igenom laddning med batteriet i och ute ur mopeden kan ju vara nått om du vill ha en ide till en video.

Batteri är på köksbordet i videon och man kan välja själv att ladda den utanför eller i mopeden.

Tack för förslaget ska göra en video med laddningen och hur den går till.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Har en 45 km/h elmoppe, den har dock 72 kg blybatterier så totalvikten är 155 kg När batterierna var nya slapp jag 70 km, nu är de så gamla qtt jag har tur om jag slipper 35 km på sommarn funderar på att byta till Lithium järnfosfat men de blir så dyra, vill hellst ha runt 4 Kwh, orginal är den 2,6 Kwh, men när batteriet blir nära utladdat så sjunker effekten till runt 120 watt.

Jag håller helt med om att det är lite magiskt att kunna åka i total tystnad

Förlåt, men vad menar du med att slippa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

elmoppen ser riktigt bra ut. sjysst video. är den rolig att köra? ser ut att vara skön

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Förlåt, men vad menar du med att slippa?

Skickades från m.sweclockers.com

Att batteriet knappt räckte till 35 km körning. P.g.a gammla blybatterier (9 år)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Att batteriet knappt räckte till 35 km körning. P.g.a gammla blybatterier (9 år)

Ok då är jag med. Ordet slippa brukar ju betyda att undvika. Köpa pizza så man slipper laga mat, typ. Men det kanske är något dialektalt? Aldrig hört det användas i hur långt man tar sig

35km på moped är väl ändå okej. Ungefär så långt man orkar med ändå? Jag pendlade ett tag på moppe drygt 1 mil enkel väg, och det var väl ca min bristningsgräns. Hade det varit längre hade jag övervägt bilköp

Just nu bor jag nära jobbet, men skulle kunna tänka mig elmoppe om jag eller jobbet flyttar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av professorsnö:

elmoppen ser riktigt bra ut. sjysst video. är den rolig att köra? ser ut att vara skön

Tycker om att den har en lång platt sittdyna utan upphöjning.

Detta underlättar om man är längre och älskar att köra den och som sagt elmotorer har 95% verkningsgrad och lovar att ingen Bensin moped i original utförande tar dig till 45-50 km/h från stillastående.

Om bilarna bakom en reagerar så kommer moped folket också göra det.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Ok då är jag med. Ordet slippa brukar ju betyda att undvika. Köpa pizza så man slipper laga mat, typ. Men det kanske är något dialektalt? Aldrig hört det användas i hur långt man tar sig

35km på moped är väl ändå okej. Ungefär så långt man orkar med ändå? Jag pendlade ett tag på moppe drygt 1 mil enkel väg, och det var väl ca min bristningsgräns. Hade det varit längre hade jag övervägt bilköp

Just nu bor jag nära jobbet, men skulle kunna tänka mig elmoppe om jag eller jobbet flyttar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, de är dialekt från Österbotten i Finland

Har inga problem med att orka köra då jag har scooter, hade bensin före och körde på sommarn lätt 80-90 km (totalt per tur. Och med de slutkörda batterierna så sjunker topfarten till 25 de sista 5-10 kilometrarna.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De flesta betalar nätavgift per kWh men energikostnaden med el är hursomhelst mycket billigare än för fosilbränslen.
Apropå dina videos, ansluter du laddkabeln under sadeln eller kan du ladda "utifrån" på nått sätt ?
Att göra en video där du går igenom laddning med batteriet i och ute ur mopeden kan ju vara nått om du vill ha en ide till en video.

@mrgraffe

Har lagt upp en video på laddningen idag

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Hej
Någon som har kunskap/erfarenhet av Viarellis mopeder? Jag har letat på nätet men hittar inte så mycket recensioner eller liknande, är detta helt svenska mopeder eller finns de på internationella marknaden under andra namn? Jag har läst några tester på https://www.elmopedinfo.se/ verkar som de är bra mopeder så länge man väljer versionerna som har litiumbatterier.

Permalänk
Skrivet av ARickardsson:

Hej
Någon som har kunskap/erfarenhet av Viarellis mopeder? Jag har letat på nätet men hittar inte så mycket recensioner eller liknande, är detta helt svenska mopeder eller finns de på internationella marknaden under andra namn? Jag har läst några tester på https://www.elmopedinfo.se/ verkar som de är bra mopeder så länge man väljer versionerna som har litiumbatterier.

Annars har du https://www.lantzen.se/ och på deras "Testar" sida vad det verkar som har testat de flesta av Viarellis elmopeder. Viarelli känns som ett etablerat märke på marknaden annars har jag sett att det dyker upp fler märken med endast några få varianter som känns lite sisådär.

Permalänk
Medlem

Köpte en yadea z3 i veckan. Riktigt skön att köra och är dessutom jäkligt snygg.

Permalänk
Avstängd

BUMP! (istället för att skapa en miljon trådar om samma ämne - elmoped)

Vad är det för elmopedmärken som gäller numera? Kikar här: https://www.elcykelvaruhuset.se/sv/elmoped

NIU och Drax är vad som verkar finnas. Är det "lågbudgetmärken" (a ala Lidl-kvalité) eller är det helt OK?

Tack för svar på förhand!/ AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

BUMP! (istället för att skapa en miljon trådar om samma ämne - elmoped)

Vad är det för elmopedmärken som gäller numera? Kikar här: https://www.elcykelvaruhuset.se/sv/elmoped

NIU och Drax är vad som verkar finnas. Är det "lågbudgetmärken" (a ala Lidl-kvalité) eller är det helt OK?

Tack för svar på förhand!/ AplAy.

NIU är det stora märket i Asien och var det vi i slutändan var mest inne på när vi kollade marknaden för elmopeder förra året. (slutade ändå med en bensinare p.g.a. räckviddsångest). Ångrar lite att vi inte köpte en NIU GT Sport, när nyhetens behag la sig så hade räckvidden räckt (hehe).

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag själv är inte i behov av en elmoppe, har cykelavstånd vartän jag behöver ta mig. Men jag tror att det här är framtiden. Mindre, lättare och smidigare fordon. El- eller muskeldrivna som kan ta oss dit vi behöver vara.

Det känns helt barockt att bränna bensin för att driva runt en metallklump på ett och ett halv ton för att transportera sig.