Min externa hårddisk formaterades om och massor av viktig information förlorades. Jag bara pluggade in hårddisken en dag och kunde inte hitta den, sen fick jag tips att söka i enhetshanteraren och såg då att hårddisken hade formaterats om till filtypen RAW. Det jag behöver hjälp med är att jag behöver en rekomendation av något bra program som kan återskapa det mästa som fanns på hårddisken. Vill ha tips på båda gratis program och betalprogram. Jag har provat med en del gratis program, men de kan inte återsälla något eller bara enstaka filer ( ca 2GB). Hade ca 8 TB med filer på hårddisken. Har köpt en ny hårddisk med 8TB.
@olov_92: GetDataBack från Runtime Software har räddat filer på mina diskar åtskilliga gånger, både när diskar har tappat bort partitons informationen (vilket är vad du har råkat ut för, disken har alltså inte formaterats).
Samt när det är personen bakom skärmen som har klantat till det
Det är rekommenderat dock att först göra en diskimage (klon) av den strulande disken och sedan arbeta mot klonen, GetDataBack kan läsa de vanligaste diskimage formaten.
Senast redigerat
Visa signatur
Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.
Det är tråkigt att höra att du råkat ut för problem, men får man då passa på och påminna om vikten av ordentlig säkerhetskopiering av oersättlig information?
Om du hade haft en backup hade du inte suttit på pottkanten nu...