Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Röda pixlar efter flytt, GPU eller skärm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017

Röda pixlar efter flytt, GPU eller skärm?

Hej, flyttade nyligen och är lite orolig över att mitt grafikkort kanske fick en jobbig resa. Startade Cod när jag kopplat upp allt och skärmen fylldes av röda pixlar(typ?). Länkar en video för att kunna visa. Är det grafikkortet som är paj? Eller är det skärmen? Får samma pixlar om jag kollar på yt etc men enbart på ena skärmen. Tycker dock inte det ser ut som skärmen då det liksom "flyter" med under spel eller när jag tittar yt.

Video för att förklara: https://imgur.com/a/LzIMLmR

Tacksam för all hjälp
mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

Hade skärmen varit trasig, hade inte de röda prickarna flyttat på sig, när du vred på dig i spelet.
Se till att alla komponenter sitter på plats ordentligt i datorn. Gissning är att något inte riktigt sitter på plats.
Kontrollera att grafikkortet sitter på plats ordentligt samt att alla kablar sitter på plats ordentligt, både på grafikkort, moderkort och nätaggregat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2019

Jag håller helt med Vitta. Hade likande problem själv. Det jag gjorde då var att ta bort gpun, ram och kablarna. Sedan satte tillbaka dem. Fungerade för mig efter

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Du kan test att koppla datorn till en annan skärm, så kan du utesluta om det är fel på skärmen