Be Quiet visar upp Dark Power Pro 12

Permalänk
Cyberman

Be Quiet visar upp Dark Power Pro 12

Nytt nätaggregat står på menyn hos Be Quiet när flaggskeppet Dark Power Pro 12 visas upp på årets CES-mässa.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt, men jag funderar på om det inte finns en överhängande risk för att det profilerade aluminiumet blir skavt och repigt vid montering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Snyggaste nätaggregat jag sett hittills.

Permalänk
Medlem

Hur djupt är det ?

Permalänk
Medlem

Ser fantastiskt ut. Ibland blir man glad över att vara BQ-fanboy.

Hoppas verkligen de kan utveckla en mindre variant också, typ 850W eller nåt sånt. 1200/1500W är ju trevligt men hur många behöver det i verkligheten?

Nu hoppas jag bara att BQ får lite gudomlig inspiration och satsar på en mesh-variant av Dark Base 700.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Ser fantastiskt ut. Ibland blir man glad över att vara BQ-fanboy.

Hoppas verkligen de kan utveckla en mindre variant också, typ 850W eller nåt sånt. 1200/1500W är ju trevligt men hur många behöver det i verkligheten?

Nu hoppas jag bara att BQ får lite gudomlig inspiration och satsar på en mesh-variant av Dark Base 700.

Tumregeln är väl fotfarande att dom är som effektivast vid halva belastningen. Så t ex 600w känns väl inte helt orimligt. 😀

Permalänk
Medlem

Har ett Dark power Pro 11, som både är snyggt och funkar fruktansvärt bra! Kanske får bli detta till nya riggen.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig igen att köpa ett ”kvalitativt” nätagg från Be Quiet. Köpte ett Dark Power PRO 10 850W och använde i cirka 4år.

Inte nog med att det hade hemskt coilwhine, som dock endast hördes när man hade datorn avstängd, men det gick inte att sova i samma rum som datorn befann sig i.

Så orsakade det även otagliga problem med att datorn bara dog när man använde den, flera gånger per dag, man fick då dra ut strömkabeln ur datorn och vänta typ 30 minuter innan man kunde starta den.

Sen var det varit fram och tillbaka med diverse delar till Inet, innan dem tillslut kunde konstatera att problemet var i nätagget. Så mycket problem som jag haft med det, önskar jag inte ens min värsta fiende.

Skall tillägga att det byttes ut för typ 1år sedan, inte bara orkat ändra min signatur. Har idag ett Corsair som funkar hur bra som helst och knäpptyst. Tumme upp!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Hur djupt är det ?

Det ser ut att vara 34% djupare än brett, så ~ 200 mm.