Permalänk
Medlem

Var kolla bra filmer?

I datorn menar jag.
Har Netflix.
Viaplay.
D-Play.

Hittar i stort sätt bara serier.
Antingen är jag dålig på att hitta bra filmer
eller så saknar jag någon bättre "kanal".

Är beredd att betala för hyra av filmer. Plejmo hade jag tidigare.
Gick alltid att hitta något bra.

Var hittar jag mer filmer? Det viktiga är att dom måste vara Svensk textade.

Permalänk
Medlem

HBO har lite bra filmer.
Amazon prime kan vara värt att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Viaplay har rätt mycket film, både via standardabbonemanget och som hyrfilm. Trixet är att de delat upp sidan i serier, film och sport, och du måste vara på rätt ställe för att kunna bläddra. Kolla menyraden längst upp så ska du ha en "Film"-knapp där.

HBO har en del exklusiva titlar, och många bra sådana. En del sköna klassiker som ingen annan har t.ex. Du kan bläddra lite där och se om det kan vara nåt för dig.

Glöm inte bort SVTplay (inkl Öppna Arkivet) som visar lite klassiker då och då, som de ofta är ensamma om. Det rör sig ofta om äldre och mer ovanliga saker, så gillar man film kan det vara skojigt. Gratis dessutom, svårt att slå det.

Alla nämnda har möjlighet till svenska undertexter. Viaplay har ibland även svenskt tal på barnfilmer, vilket är mycket uppskattat.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Cineasterna, om du har ett bibliotekskort hos ett anslutet bibliotek.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

"Bra filmer" är ju väldigt subjektivt. Vad är det för typ av filmer du letar efter?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Jag brukar hyra filmer i "Film och tv" appen på mitt Xbox, Den finns även på PC i alla fall om man har windows 10. Hyr man på Xbox kan man se den även på PC. Där tycker jag man kan hitta en del bra i alla fall.

Sidospår
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-gubbe:

I datorn menar jag.
Har Netflix.
Viaplay.
D-Play.

Hittar i stort sätt bara serier.
Antingen är jag dålig på att hitta bra filmer
eller så saknar jag någon bättre "kanal".

Är beredd att betala för hyra av filmer. Plejmo hade jag tidigare.
Gick alltid att hitta något bra.

Var hittar jag mer filmer? Det viktiga är att dom måste vara Svensk textade.

Vad anser du är bra filmer? Netflix och Viaplay har jätte många filmer du kan se i datorn.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har tagit bort ett gäng inlägg som uppkom av ett olyckligt sidospår.
Diskussioner om skatt har inget att göra med tråd ämnet.

Nu håller vi oss till ämnet istället!
/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Jag har nu plötsligt fått Viaplay gratis ett halvår men märker att många filmer som man vill se måste man ändå hyra för 39-59kr. Om jag nu hade betalt för det utbud som finns gratis så hade jag blivit väldigt sur då det faktiskt bara är ett hundratal som faktiskt ingår. Det mesta är dynga får jag väl säga.
Är fundersam på de som faktiskt lägger pengar på detta utbud eller har jag missat något?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Subjektiv fråga, vilken typ av av filmer gillar du?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan slänga in ett allmänt tips. Vodeville.se kan du söka på filmer och se vilka som har filmerna i sitt abonnemang eller som hyr/köp möjlighet.
Bra verktyg när det finns sjuttioelva streaming tjänster med nästan noll utbut på varje.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14