Mitt moderkort hittar inte mitt grafikkort

Permalänk

Mitt moderkort hittar inte mitt grafikkort

Hej!

Jag har då problem med att mitt moderkort inte kan hitta mitt grafikkort, har prövat massa grejer men inget har fungerat. Jag har testat grafikkortet i en annan dator och då var det inga problem.

Är väldigt tacksam för svar.

Moderkort: Asus Rog Strix Z390-f Gaming
Grafikkort: Asus GeForce GTX dual 1660 super evo OC

Permalänk
Medlem

På sättet du formulerar dig antar jag att du får bild med IGP eller annat grafikkort? Har du provat alla utgångar på grafikkortet? Har du provat att inaktivera IGP/ändra prioritet till PCIe i BIOS?

Har något annat grafikkort fungerat på moderkortet? Har du provat den andra PCIe-sloten?

Permalänk
Skrivet av fragande:

På sättet du formulerar dig antar jag att du får bild med IGP eller annat grafikkort? Har du provat alla utgångar på grafikkortet? Har du provat att inaktivera IGP/ändra prioritet till PCIe i BIOS?

Har något annat grafikkort fungerat på moderkortet? Har du provat den andra PCIe-sloten?

Yes det stämmer jag har testat med ett annat grafikkort och då har det fungerat. Ja jag har provat all utgångar, jag har testat flera grejer i bios men det har inte fungerat heller. Eftersom att de äldre kortet funkade på samma PCIe plats så tror jag inte det spelar någon roll om jag byter. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztigzon20:

Yes det stämmer jag har testat med ett annat grafikkort och då har det fungerat. Ja jag har provat all utgångar, jag har testat flera grejer i bios men det har inte fungerat heller. Eftersom att de äldre kortet funkade på samma PCIe plats så tror jag inte det spelar någon roll om jag byter. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Jäkligt skumt, låter ju onekligen som att det är något kompatibilitetsproblem mellan moderkortet och grafikkortet om det fungerar utan problem på en annan bräda. Kan inte säga att jag hört talas om det tidigare. Antar att du testat att uppdatera BIOS på moderkortet? Verkar inte finnas några uppdaterade BIOS till grafikkortet.

Om du kommer in i Windows med IGP och grafikkortet inpluggat, får du några meddelanden om enheter som inte fungerar som de ska i enhetshanteraren eller är det bara som att det inte existerar öht?