Civilization VI multiplayer?

Permalänk
Medlem

Civilization VI multiplayer?

Funderar om man ska testa, men kollar om någon provat först om det är värt. Någon här som testat? Min främsta undran är blir det inte segt? Om det är turbaserat måste man väl vänta på de andra spelarna varje gång. Hur funkar det? Är det värt att testa? Hur är det jämfört med single player?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det finns säkert olika inställningar, men man kan köra så att alla gör sin tur samtidigt, så väntar man bara på den som är långsammast. Det ger ett övertag till den som är host då den kommer kunna göra sina handlingar lite snabbare än alla andra, men det är bättre än att alla gör sin tur i ordning.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar ett spel ta? Lite jobbigt om man kört flera timmar och måste sova trots att man är mitt i spelet

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

En variant jag kan rekommendera är att köra Coop multiplayer om du har en polare, så kan man köra mot AI'n.

Fördelen med civ 6, mot t.ex Total War Warhammer, är att alla spelarna kan utföra många "drag" under tiden man väntar på sin tur.

Skickades från m.sweclockers.com