Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Dec 2010

Nostalgasm - Väggmonterad arkadmaskin

Hej!

Jag tänkte ta tummen ur och dela med mig av mitt bygge som nu varit färdigt i över ett år.
Har länge velat ha en 2-spelar arkadmaskin men aldrig riktigt känt att någon på marknaden var värd att lägga så mycket pengar på (eller så har jag bara prioriterat annat...). Jag bestämde mig, efter jag blivit inspirerad av Origin X av Love Hultén, att bygga en egen liknande maskin då jag gillade den designen.
Så mitt bygge hämtar inspiration av Origin X som i sin tur hämtar inspiration från det första pong kabinettet.

Stora delar av projektet var improviserad problemlösning då jag aldrig byggt något i närheten av så avancerat förrut ovh vela hellre sätta igång än att planera minsta detalj innan start. Med tanke på att mycket av det jag gör här är första gången så jag är väldigt nöjd med resultatet.

Observera att invändigt är det 100% funktion före allt annat. Många lösningar är inte alls snygga men när den sitter på väggen är den fin och fungerar felfritt, som jag vela ha det. Har också lämnat ute en del av stegen för att galleriet skulle bli mindre och mer intressant så man kanske inte bara scrollar förbi allt

Hårdvaran är en Raspberry Pi 3 Model B+ som kör operativsytetmet Retropie.

Hoppas ni gillar den och att fler inspiraras att skapa något!

Mvh Tobbe

Besök galleriet här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2016

Riktigt imponerande bygge! Gillar färgvalet och finishen du fått till, akryl-skylten va verkligen pricken över i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Låter som att Staffan är en bättre kollega än Martin.

Snyggt bygge!

Gigabyte X470 Gaming 7 - Ryzen 7 2700 - 32GB Corsair 3000Mhz RGB - EVGA GTX 980 SC - Seasonic 850W Platinum - Samsung 970 EVO 1TB - Asus pb298q
Define R3 Compact - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av WorriedElk:

Riktigt imponerande bygge! Gillar färgvalet och finishen du fått till, akryl-skylten va verkligen pricken över i

Tack så mycket!

Skrivet av tBiorrith:

Låter som att Staffan är en bättre kollega än Martin.

Snyggt bygge!

Haha, det har du fan rätt i!
Tackar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Riktig snyggt!
Fan också, nu blev jag sugen på att göra något liknande
Har verkligen inte tid med detta

citera för svar

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

Kul bygge och snyggt genomfört!

Är lite för dålig entusiast för gamla arkad-spel för att motivera ett sånt bygge här, men nog sjutton skulle det passa fint i nån framtida nördcave

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006

Förbannat snyggt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Oj, jäklar vad snyggt.
Smådetaljer som den "böjda" skärmen för att efterlikna CRT är bara underbart att se.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Satan va snyggt! Grymt jobbat

Skickades från m.sweclockers.com

Gigabyte Z390/Intel i5 9600K/Noctua NH-D14/MSI RTX 2080 Super/Samsung 830/16GB Corsair vengeance 3000mhz/Fractal Design R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync/M-Audio AV40 MK2/G602/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2007

Coolt! Såg ditt galleri dyka upp i SweClockers nyhetsmail som jag fick alldeles nyss och tänkte direkt "det där är ju brorsans bygge!" 😂 Grymt snyggt!

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Dec 2010

Tack för era fina kommentarer, kul att höra!

Skrivet av DeeJay1:

Coolt! Såg ditt galleri dyka upp i SweClockers nyhetsmail som jag fick alldeles nyss och tänkte direkt "det där är ju brorsans bygge!" 😂 Grymt snyggt!

Haha, men sedär, tack du brorsan!
Får ta och spela lite nästa gång ni har vägarna förbi lilla Orsa.
Hälsa familjen!! ❤

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Mar 2016

wow!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Kul! Jag blev klar med min vägghängda konsol samtidigt som du... Kul att se att fler vill jobba på fina projekt... 👍

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2005

Jättefint. Jag blir lite nyfiken på vad du jobbar med? Du verkar ha en riktigt cool arbetsmiljö

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Kan inte bli annat än full pott! Urläckert!

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial - MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 | Razer Ornata Chroma | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |