Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Ladda hem/Uppdatera Windows 10 gratis

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

Ladda hem/Uppdatera Windows 10 gratis

Tjena Sweclockers,

Frågar för en vän med begränsad budget: Går det fortfarande att på något sätt ladda hem Windows 10 eller uppdatera från
Windows 7 gratis?

Tack på förhand!

Hälsningar,

Albanach

P.s. Det är faktiskt för en vän!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013

@Albanach : Yes. Via Microsofts Hemsida: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 Sen när man installerat så kan man aktivera med sin Windows7 nyckel. Gjorde detta senast förra veckan.

Main
MOBO: ASUS ROG STRIX B450-I Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 3600, RAM: 2x8GB 3000MHz @ 3333MHz, GPU: ASUS GTX1070 Dual OC 8GB, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: CoolerMaster Mastercase 5 PRO, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

@BM-Mods: Toppen! Om det inte våre så att jag tror att min kompis version av Windows 7 inte är... helt laglig. Har man en "nyckel" ändå, eller kan man skaffa en nyckel på något sätt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013

Går ju alltid att prova men nyckeln är nog kanske värre. Men du kan alltid installera Windows10 utan nyckel sen skaffa en nyckel och aktivera senare. Så då bara till att aktivera den versionen typ Home eller PRO som du skall skaffa nyckel för.

Main
MOBO: ASUS ROG STRIX B450-I Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 3600, RAM: 2x8GB 3000MHz @ 3333MHz, GPU: ASUS GTX1070 Dual OC 8GB, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: CoolerMaster Mastercase 5 PRO, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2019
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2019

Hej,

Du kan aktivera windows 10 med Windows 7 produktnycklar. Även datorer med Windows 8 skall gå att installera med Windows 10. Har själv testat detta så vet att det funkar. Så länge du har en giltig produktnyckel med windows 7 eller 8 så går det bra att installera Windows 10. Det enda du behöver är ett installationsmedium för Windows. Jag rekommenderar Microsoft egna verktyg som du kan ladda ner här:
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nollan
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Albanach:

@BM-Mods: Toppen! Om det inte våre så att jag tror att min kompis version av Windows 7 inte är... helt laglig. Har man en "nyckel" ändå, eller kan man skaffa en nyckel på något sätt?

Det är bara köra oaktiverat annars, har en dator som varit oaktiverat i nu snart 1år, står en blänkare i högra hörnet ( constant overlay) men inget som stör eg