Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Ny speldator för ca 15k

Hej!
Då min gamla dator från över 5 år sedan inte riktigt hänger med i alla svängar längre för nyare spel känner jag att det börjar bli dags för en uppgradering. Huvudsyftet med datorn är främst att spela spel. Jag spelar ganska blandade spel (Civilization 6, Witcher 3 och Rocket league bland annat) och vill även att den ska klara av kommande spel som Cyberpunk 2077.

Spelar för tillfället på en 1080p@60hz skärm men planen är att uppgradera även den inom en snar framtid.

Från min begränsade kunskap har jag plockat ut följande delar och undrar om ni som är proffs har förslag på skjusteringar för att göra den mer prisvärd. Klarar av att lägga på några hundralappar om det ger en större boost i prestandan.

Fixade länken
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2016

Jag hade övervägt att eventuell byta processorn mot en 3600 och lägga pengarna på ett 2070 Super. Var noga med att kolla så du får RAM minnen som går väl ihop med mobo och processor, har för mig att det kan skilja en del i prestanda pga kompabilitet.

Annars ser de fint ut

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kramfors
Registrerad
Okt 2014

@Hike100:

https://komponentkoll.se/bygg/QfDmm

Asus x470 F-Gaming || AMD Ryzen 7 2700X 4.2Ghz
16Gb G.skill 3600 Mhz CL 14-15-15-30-46
Asus 1080Ti Strix OC || Acer Predator XB271HU