Facebooks idiotfråga - "unload"-inställningar i FF funkar inte längre

Permalänk
Medlem

Facebooks idiotfråga - "unload"-inställningar i FF funkar inte längre

Facebook har en irriterande funktion som idiotförklarar en genom att misstro att jag vill navigera bort från en sida där jag skrivit text när jag klickar på nåt annat. Då slängs den här blockerande popupen upp:

Tills för några dagar sen blockerades skiten effektivt genom att sätta "dom.disable_beforeunload" till "true" i Firefox. Men nu biter inte det längre, så nån jävel på Facebook har tydligen hittat ett sätt att komma runt det. Jag har även ändrat "dom.require_user_interaction_for_beforeunload" till "false", men inte heller det hjälper.

Hur ska jag få bort skiten permanent? Jag hittar ingen uppenbar kod på sidan som triggar detta, så jag vet inte hur jag skulle kunna göra ett blockeringsskript specifikt för detta.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S