Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Xbox Console Streaming tillgängligt i Sverige

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Xbox Console Streaming tillgängligt i Sverige

Svenska användare kan nu strömma spel från Xbox One-konsoler till telefonen via funktionen Xbox Console Streaming.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Okt 2013

Så 5 abbonnemang för streaming av film och nu 5 nya för spel. Börjar bli dyrt det här

(Fast man kan ju köra en av dem i några månader för att sen byta till nästa. Får bara vänta på nån som uppfinner/moddar en handkontroll som är kompatibel med samtliga system)

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av talonmas:

Så 5 abbonnemang för streaming av film och nu 5 nya för spel. Börjar bli dyrt det här

(Fast man kan ju köra en av dem i några månader för att sen byta till nästa. Får bara vänta på nån som uppfinner/moddar en handkontroll som är kompatibel med samtliga system)

Eller 1 dator för spel. Blir billigare i längden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På jobbet
Registrerad
Aug 2004

Har inte ni jättefel just nu?
xCloud och Console Streaming är helt separata saker.

xCloud streamas från molnet, finns som preview i typ 3 länder.
Xbox Console Streaming är precis som det låter, du streamer spel från DIN xbox.

Jag skriver så lite som möjligt nu för tiden.
Det finns alltid någon som blir ledsen, arg, kränkt osv och jag orkar inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@issue:
Fast artikeln nämner Xbox GAME Streaming, inte Console Streaming. Nytt namn för xCloud?

Inte nu längre.

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* 🖥️ i5 8600K | Z370 | 32GB | GTX 1080 | 34" 21:9
* ⌨️ G710+ | ⌨️ G13 | 🖱️ G700 | 🎧 G533 | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av issue:

Har inte ni jättefel just nu?
xCloud och Console Streaming är helt separata saker.

xCloud streamas från molnet, finns som preview i typ 3 länder.
Xbox Console Streaming är precis som det låter, du streamer spel från DIN xbox.

Yes, tror också det är tokigt. Källan de länkar till är Console streaming, dvs från din xbox till din mobil etc.

"Xbox Insiders in all Xbox One-supported countries can try the preview and help shape the future of game streaming starting today. That means you can try out the Xbox Console Streaming (Preview)!

Xbox Console Streaming is our new system feature that enables you to play your owned and installed Xbox One games, including Xbox Game Pass titles, on your Android phone or tablet, streamed from your home console."

Så det är inte streaming från nätet som artikeln ger sken om

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Innebär detta att jag kan spela spel streamat över nätet?

Jag äger inget Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@issue @Nioreh83
Det stämmer bra det, jag tryckte på avtryckaren för snabbt, artikeln är uppdaterad med korrekt information. Ursäkta snedsteget!

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På jobbet
Registrerad
Aug 2004

@Shudnawz: direkt artikeln kom ut så stod det på första sidan att xCloud byter namn samt stod det Console Streaming. tror dom editerar den nu

Jag skriver så lite som möjligt nu för tiden.
Det finns alltid någon som blir ledsen, arg, kränkt osv och jag orkar inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Är grafiken och FPS på Xbox one/s nivå eller är det Xbox one X?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@issue:
Journalistik i realtid! Det är framtiden!

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* 🖥️ i5 8600K | Z370 | 32GB | GTX 1080 | 34" 21:9
* ⌨️ G710+ | ⌨️ G13 | 🖱️ G700 | 🎧 G533 | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Braås
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är grafiken och FPS på Xbox one/s nivå eller är det Xbox one X?

Det beror på om du har en Xbox One S eller X.

Intel Core i9 9900KS | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | G.SKILL Trident Z RGB 4x8GB 3600Mhz | ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC | Samsung 970 EVO Plus 2x2TB NVMe | Corsair RM750x | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Fractal Design Meshify C | Asus TUF VG35VQ | Corsair K70 | Logitech Pro Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Najs. Kan någon tipsa om var det går att köpa ett phone-clip till xbox one kontrollern i sverige?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av KRUSSIDULL:

Det beror på om du har en Xbox One S eller X.

Jag trodde detta var Xcloud. När jag skrev min kommentar så stod det något om att det skulle kosta pengar när det släpptes. Om de har faktafel i artiklar får de ju vara tydliga med det.
Men om det är som när man strömmar mellan datorn och xbox är det inget att ha för det är usel bildkvalitet redan på ett lokalt nätverk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Kommer man kunna streama till datorn eller är det bara mobil/platta/xbox som gäller?

Trädvy Permalänk
Lyxfällan 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@jOnÄTÄn: vi redigerade bort den felaktiga informationen så fort den upptäcktes och svarade på kommentarerna här direkt, men jag lade in en notis om det i slutet av texten för den som inte sett svaret.

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av loevet:

@jOnÄTÄn: vi redigerade bort den felaktiga informationen så fort den upptäcktes och svarade på kommentarerna här direkt, men jag lade in en notis om det i slutet av texten för den som inte sett svaret.

Bra. Då missade jag väl ditt inlägg läste inte tråden utan bara nyheten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av xlr8:

Najs. Kan någon tipsa om var det går att köpa ett phone-clip till xbox one kontrollern i sverige?

https://www.microsoft.com/sv-se/p/powera-moga-mobile-gaming-c...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Jäklar vad pengar de skulle ha för den där. Kostar en bråkdel att beställa från kina. Gjorde det för ett bra tag sedan och tog några extra till nära och bekanta samtidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av DJache:

Jäklar vad pengar de skulle ha för den där. Kostar en bråkdel att beställa från kina. Gjorde det för ett bra tag sedan och tog några extra till nära och bekanta samtidigt.

Så är det ju, självklart har de nog en stor vinstmarginal på de prylarna. Men jag förutsätter att de har testat så det inte är otillåtna mängder med gifter eller allt för mycket barnarbete för att framställa produkten. Det vet man aldrig när man importerar själv för 10kr inklusive frakt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Nån som fått detta att fungera? Har försökt men de står att det antingen inte passar testgruppen eller är i fel region. Har aktiverat insider och allt sånt.

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av bia:

Nån som fått detta att fungera? Har försökt men de står att det antingen inte passar testgruppen eller är i fel region. Har aktiverat insider och allt sånt.

Jag har precis installerat appen på min Xbox och i telefonen och aktiverat men får upp det inte är tillgängligt i min region eller ring riktigt än. Jag gissar att det tar en stund efter setup innan det hoppar igång.

*edit*

Startade om xboxen. Nu kommer jag vidare i setupen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av talonmas:

Kostar det ens något? Dvs tjänsten som artikeln handlar om.

Jag hittade appen i telefonen. Men jag har inte hittat den på chromebooken. Jag antar att Chromebooks inte stödjs.

Skrivet av xlr8:

Jag har precis installerat appen på min Xbox och i telefonen och aktiverat men får upp det inte är tillgängligt i min region eller ring riktigt än. Jag gissar att det tar en stund efter setup innan det hoppar igång.

*edit*

Startade om xboxen. Nu kommer jag vidare i setupen.

Är det xbox Insider hub som du laddade ner? Den vägrar starta hämtningen av det programmet för mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Fick igång det efter omstart och uppdatering av handkontroller, men har tydligen för dåligt wifi hemma. Det var för mycket lagg för att fungera tillfredsställande. Det var mest inputlagg från kontroller som gjorde att det inte gick så bra att spela.

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875