"Programmets åtkomst till grafikenheter har blockerats" & andra problem

Permalänk
Medlem

"Programmets åtkomst till grafikenheter har blockerats" & andra problem

Tjena Sweclockers, behöver er hjälp igen.

Så jag köpte för några veckor sedan Sweclockers vinterdator i delar från Komplett. Det gick helt OK att sätta ihop och kände inte det fanns några problem men själva den delen.

Men efter det har jag har en hel del problem:

Hade lite problem med att få in de senaste drivrutinerna till grafikkortet men lyckades med Sweclockers hjälp lösa det. När det sedan var fixat kom problem 2:

BSoD- video tdr failure började dyka upp när jag skulle starta upp spel. Detta löste jag genom att uppgradera moderkortets bio och det löste det.

Nu har jag då ytterligare ett problem som började dyka upp igår kväll: När jag spelat ett tag eller ska ladda upp något mer krävande så blir skärmen svart. I somliga fall går det då att tabba ner och då kan jag se felmeddelandet från Windows ”Programmets åtkomst till grafikenheter har blockerats”. 

Får inte alltid det meddelandet och ibland måste jag starta om datorn via startknappen.
Datorn är inte särskilt varm vid tillfället.

Tänkte höra lite med er om ni har något tips annars hör jag av mig till komplett på måndag.

MvH NE

Permalänk
Medlem

Reddit är fyllt med dessa symptom på där Radeon kort är inblandade. Har Du provat senaste drivrutinen till grafikkortet? Även en beta om en sådan finns ute?

Permalänk
Medlem

@Veni: Har förstått att Radeon kan vara inblandad i detta problemet, har testat runt med tidigare och det senaste drivrutinerna. För ögonblicket väntar jag på svar från radeon som jag har hört mig av till.

Ska kolla runt lite på reddit också, tack!