Söker liten laptop, typ Latitude E7240!

Permalänk
Medlem

Söker liten laptop, typ Latitude E7240!

Hej!

Sambon vill ha med sig en liten laptop när hon är iväg på jobb. Kommer eventuellt installera chromium is på den, så behöver inte vara ett monster. Har ni något kul liggandes?

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

hur liten finns exempel gpd win 1 och 2

Permalänk
Medlem

Ja inte så liten, men kring 12" skärm!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pantsoff:

Hej!

Sambon vill ha med sig en liten laptop när hon är iväg på jobb. Kommer eventuellt installera chromium is på den, så behöver inte vara ett monster. Har ni något kul liggandes?

Läs hela annonsen här

Om hon ska ha med sig den antar jag att det inte är aktuellt med en dator med dött batteri? Fungerar perfekt om du har laddaren inkopplad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Om hon ska ha med sig den antar jag att det inte är aktuellt med en dator med dött batteri? Fungerar perfekt om du har laddaren inkopplad.

Vilken modell?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Om hon ska ha med sig den antar jag att det inte är aktuellt med en dator med dött batteri? Fungerar perfekt om du har laddaren inkopplad.

Skickades från m.sweclockers.com

Går ju att köpa nya batterier, vad är det för modell och märke?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pantsoff:

Går ju att köpa nya batterier, vad är det för modell och märke?

Det är en HP Elitebook, jag har för mig att det är en 820 G2 med Haswell-i5:a. Specs är i stort sett samma som den Latitude E7240 du föreslog i rubriken. Jag har den inte framme nu och har inte använt den på ett tag men om du är intresserad ska jag se om jag kan leta fram den och ta lite mer detaljer på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Det är en HP Elitebook, jag har för mig att det är en 820 G2 med Haswell-i5:a. Specs är i stort sett samma som den Latitude E7240 du föreslog i rubriken. Jag har den inte framme nu och har inte använt den på ett tag men om du är intresserad ska jag se om jag kan leta fram den och ta lite mer detaljer på den.

Ja gör gärna det! Är en sån storlek jag funderat på

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pantsoff:

Ja gör gärna det! Är en sån storlek jag funderat på

Jag hade fel, det är en Elitebook Folio 1040 G1. Det är den snazzigare varianten av deras ultrabook. Metallchassi, inga knappar på touchpaden och lite sånt. Den fungerar som sagt precis som den ska med laddkabeln, det står att batteriet är anslutet och laddas men det gör det inte. Jag har bytt kylpasta på den också.
Eftersom den är lite äldre var det lite fiffel med drivrutiner till Windows 10 men jag fick bakgrundsbelysta tangentbordet att fungera och jag tror att jag hittade drivrutiner till fingeravtrycksläsaren också men jag har inte provat om den fungerar. Kanske inte är relevant om ni byter OS.
i5-4200U, 8GB RAM och 180GB Intel "Pro" SSD (SATA).

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Skickar pm!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080