Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Ny telefon till tjejen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Dec 2004

Ny telefon till tjejen

Hej, tjejen funderar på en ny telefon, och jag rekommenderar att köpa en billig typ Huawei P20 som jag gjorde, och välja vimla som inte är så dyra men funkar kanon.

Vilken telefon rekommenderar ni? Hon vill ha samma kvalitet på kameran som min P20, men har inga andra tekniska krav direkt. Gärna runt 2000:-, verkar som att P20 är aningen dyrare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Riga
Registrerad
Feb 2011

@RobinJacobsson:

Rekommenderar annars Xiaomi, mycket för pengarna.
Samtidigt avråder jag å det starkaste från Vimla, Telenors experimentverkstad, där inte mycket har fungerat på flera år nu. Ägna nån timme och läs genom deras forum på forumet.vimla.se
sen väljer du garanterat hallon eller fello istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010

Jag har en https://www.komplett.se/product/1145472/mobil-klockor/mobilte... men svart.
Bästa telefonen jag haft. Ren android helt utan bloat och fick precis android 10 uppdatering. Litet batteri i mAh, men brukar få 6-7 timmar screen on time.

Kameran är helt ok. Exempel med bra ljusstyrka.
https://imgur.com/a/YlvPe3b

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Och

En sleten laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan
Registrerad
Nov 2004

@RobinJacobsson: Tex en begagnad S8 eller S8+. S8+ är helt fantastisk. Jättebra batteri.

Har Vimla. Funkar bra för mig.
Deras app bråkade en gång, annars helt okey faktiskt.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017
Skrivet av johanandersson:

Jag har en https://www.komplett.se/product/1145472/mobil-klockor/mobilte... men svart.
Bästa telefonen jag haft. Ren android helt utan bloat och fick precis android 10 uppdatering. Litet batteri i mAh, men brukar få 6-7 timmar screen on time.

Kameran är helt ok. Exempel med bra ljusstyrka.
https://imgur.com/a/YlvPe3b

Jag köpte en modell nyare på Inet för 2200:- och kan verkligen rekommendera denna. Modellen heter Mi A3, det är en riktigt bra budgetmobil och har ett starkt batteri som klarar två dagar utan att behöva laddas. Kameran på Mi A3 slår även Huawei p30 lite och är dessutom en billigare mobil.

Till detta tecknade jag Hallon 4Gb för 19:-/mån i tre månader när jag tecknade abonnemanget under black Friday. Riktigt nöjd med allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010

@Patte1234K: Jag köpte min A2 precis när A3 släpptes. Är det inte irriterande att den nya har 720p skärm när den är så stor?

Och

En sleten laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

@Patte1234K: Jag köpte min A2 precis när A3 släpptes. Är det inte irriterande att den nya har 720p skärm när den är så stor?

Om man jämför med en skärm som är 1080p liggandes bredvid ser man att det är sämre med pixlar, men till vardagligt bruk går det jättebra med denna skärmen. Den är väldigt trevlig att titta på när det gäller färger och klarheten. Men är man riktigt kräsen kanske man vill ha bättre skärm när man spelar eller streamar film.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2010

@Patte1234K: För min del är det egentligen bara skärpan på text som jag är intresserad av, kollar aldrig på film eller spelar på mobilen.
Inte så att 720 är för lågt, men det blir ändå lite suddigare.

Och

En sleten laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

@Patte1234K: För min del är det egentligen bara skärpan på text som jag är intresserad av, kollar aldrig på film eller spelar på mobilen.
Inte så att 720 är för lågt, men det blir ändå lite suddigare.

Allt jag kan jämföra med är väl det jag är van vid innan jag skaffade denna lur. Hade en Samsung S6 och det är inte någon skillnad i texten, vad jag har upplevt iallafall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2018
Skrivet av bog11:

@RobinJacobsson:

Rekommenderar annars Xiaomi, mycket för pengarna.
Samtidigt avråder jag å det starkaste från Vimla, Telenors experimentverkstad, där inte mycket har fungerat på flera år nu. Ägna nån timme och läs genom deras forum på forumet.vimla.se
sen väljer du garanterat hallon eller fello istället.

Vimla är en grymt bra operatör. Fungerat för mig utan anmärkning i två år. Hallon har inte jättefina recensioner heller för den delen, https://se.trustpilot.com/review/hallon.se

9600k gtx 1080