Hål i Internet Explorer, Microsoft tycker man ska ge fan i att använda tills fix är ute.

Permalänk

Hål i Internet Explorer, Microsoft tycker man ska ge fan i att använda tills fix är ute.

https://portal.msrc.microsoft.com/en-us/security-guidance/adv...

Patch kommer väl, kalabalik runt om på svenska företag som fortfarande använder skräpet.

rättning av rubrik för att ingen skall missuppfatta
Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Trodde du menade Utforskaren först, som heter just File Explorer på engelska (som vad jag vet även kallas för Explorer). Tryckte på länken och läste då att det gäller Internet Explorer (den gamla versionen av deras webbläsare). Snälla, var mer tydligare nästa gång Blev dock inte förvånad. Det är ju Microsoft och Windows vi pratar om här.

Säger dock bara en sak: Linux Mint Cinnamon. Installerade det för ett tag sedan efter några års användning av elementary OS, och jag blev förvånad över hur lik det förstnämnda systemet är Windows 10, rent funktionellt. elementary OS är mer som macOS (dock endast i utseendet).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Trodde du menade Utforskaren först, som heter just File Explorer på engelska (som vad jag vet även kallas för Explorer). Tryckte på länken och läste då att det gäller Internet Explorer (den gamla versionen av deras webbläsare). Snälla, var mer tydligare nästa gång Blev dock inte förvånad. Det är ju Microsoft och Windows vi pratar om här.

Säger dock bara en sak: Linux Mint Cinnamon. Installerade det för ett tag sedan efter några års användning av elementary OS, och jag blev förvånad över hur lik det förstnämnda systemet är Windows 10, rent funktionellt. elementary OS är mer som macOS (dock endast i utseendet).

Justerat rubrik, säkerhetshål i utforskaren var lite långsökt tänkte jag... sorry

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|