Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Samsung Galaxy Active 2 44 mm LTE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Samsung Galaxy Active 2 44 mm LTE

Hej!

Köpte klockan igår till min kompis som sitter i rullstol. Frästa anledningen att jag köpte den är att man prata in svar som sms, alltså klockan översätter tal till text i sms. Jag får den inte att fungera. Det finns inställt på engelska som inmatningsspråk. Svenska finns inte. Har jag köpt fel version av klockan eller? Måste nog lämna tillbaka den om det här inte kan löses. Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Finns bara på engelska såvitt jag vet, tror det har med Bixby att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Lustigt. Såg en kompis använda apple watch 5 utan problem. Han talade svenska och klockan använde svensk text i smset

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av maydie1337:

Lustigt. Såg en kompis använda apple watch 5 utan problem. Han talade svenska och klockan använde svensk text i smset

Tyckte han skrev att det var en Samsung-klocka han köpt, men Apple watch å Samsung kanske är typ samma sak 🤔

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Jag har Samsung telefon och Samsung Galaxy Active 2 klocka. Svenska valet speech to text funkar inte, vet inte vad det beror på. Ska man lämna in klockan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Det är för att Bixby inte stödjer speech to text på svenska. Tror till och med att det står om du försöker göra det på telefon.

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | LG UltraGear 27GL850

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

@Zippeer: Tack för hjälpen!