Permalänk

Kabel till Bose QC35

Halloj, jag använder fortfarande kabeln jag fick med när jag köpte mina bose qc35 för några år sedan och jag är nu på span efter en lite längre och kanske en kabel med bättre kvalitét då den är lite kort om jag ska spela VR och rycks ut väldigt enkelt, men jag har ingen aning om vad den kallas
Jag trodde det bara var en vanlig 3.5mm hane till 3.5mm hane kabel men när jag tittar närmare så är änden som går in i headsettet aningen mindre än den som går in i min volymkontroller eller datorn, så de passar bara åt ett håll, och de kablar jag hittar online är samma storlek på båda ändarna.

Ni vet säkert precis vad den heter men här är en bild ändå:

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Hedersmedlem

@deadprince Vanlig 3.5mm till 2.5mm-kabel, men 2.5-kontakten måste ha en ganska smal "hals" för att passa Bose. Finns på bl.a. Amazon.de. Sök på 2,5mm auf 3,5mm klinkenkabel bose (eller byt till engelska).

*Flyttade tråden till Ljud*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

@deadprince Vanlig 3.5mm till 2.5mm-kabel, men 2.5-kontakten måste ha en ganska smal "hals" för att passa Bose. Finns på bl.a. Amazon.de. Sök på 2,5mm auf 3,5mm klinkenkabel bose (eller byt till engelska).

*Flyttade tråden till Ljud*

Tack, jag var osäker på vart tråden skulle ligga

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk

Antar att det får bli en sådan: https://www.amazon.de/Klinkenkabel-Ersatz-Audiokabel-Cancelli...

Intressant att det går att vrida den för att låsa, men synd att bose inte har det, för det hade ju varit perfekt för just mig som vevar mycket med armarna i VR och det är lätt att man drar ut den av misstag, men det får la duga tills jag fixar mig bluetooth istället

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Medlem

Är det inte väldigt bra att sladden lossar om du vevar?

Permalänk
Medlem

Är det inte enklare att bara köpa en 3.5mm förlängningskabel?

Permalänk
Skrivet av Spiffman:

Är det inte väldigt bra att sladden lossar om du vevar?

Mjoo ja och nej kanske, men det är mest irriterande lol. Den åker ut nästan för enkelt tycker jag, och ibland tycker jag att sladden bara kunde ha åkt undan lite istället för att ryckas ut helt, men det beror nog på att den är så kort :S

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Skrivet av Killmaster:

Är det inte enklare att bara köpa en 3.5mm förlängningskabel?

Om man inte bryr sig om att man fortfarande använder en gammal ful kabel så visst blir det kanske enklare att få en längre kabel, men jag tycker det är lite fräshare att använda en ända sladd från A till B, sen inbillar jag mig väl att kvalitén kanske går ner ju fler sladdar man använder och blandar, men det kanske bara är hokus pokus. Men jag känner mig tryggare så c:

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk

Sen beställde jag inte den från amazon, hittade istället en 2.5 till 3.5 adapter och en 2 meter coil sladd istället som såg lite snyggare ut. Väntas att se om adaptern ens passar eftersom kent där uppe skrev att kontakten måste ha en "smal hals", men det kostade knappt något så whatever ^^

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadprince:

Sen beställde jag inte den från amazon, hittade istället en 2.5 till 3.5 adapter och en 2 meter coil sladd istället som såg lite snyggare ut. Väntas att se om adaptern ens passar eftersom kent där uppe skrev att kontakten måste ha en "smal hals", men det kostade knappt något så whatever ^^

Om du med "coil" menar gammal hederlig klassisk spiralsladd (tänk telefonsladd till bakelittelefon) så tänk på att den kan upplevas som tyngre och klumpigare än en vanlig rak.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX